Ομιλία μου στο 13ο Πανελλήνιο Διαβητολογικό Συνέδριο

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής, του 13ου Πανελλήνιου Διαβητολογικού Συνέδριου, που θα πραγματοποιηθεί στο Ξενοδοχείο ATHENS HILTON στην Αθήνα, από τις 27- 31 Μαρτίου 2013, έλαβα την παρακάτω επιστολή-πρόσκληση, την οποία αποδέχτηκα φυσικά με μεγάλη χαρά.

                                                                                                                                          Αθήνα, 18 Φεβρουαρίου 2013                                                                                                                                     

Αγαπητέ κ. Καλλέργη,

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΒΗΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (Ε.Δ.Ε.) οργανώνει το 13ο Πανελλήνιο Διαβητολογικό Συνέδριο, στο Ξενοδοχείο ATHENS HILTON στην Αθήνα, 27-31 Μαρτίου 2013.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου, σας ευχαριστεί θερμά που αποδεχθήκατε να συμμετάσχετε ως ΟΜΙΛΗΤΗΣ στο ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ, με θέμα:

«Παιδιά: Διαιτολόγιο»

που θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια του Συνεδρίου και θα γίνει το Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

και ώρα 10:15 – 11:15 στην Αίθουσα Β΄.

Το θέμα της ομιλίας σας είναι:

«Στις λοιπές εκδηλώσεις και δραστηριότητες»

και ο χρόνος που σας διατίθεται είναι 25 λεπτά, ώστε να υπάρχει χρόνος για συζήτηση (5 λεπτά).

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας και τη συμβολή σας στην επιτυχία του Συνεδρίου.

Με τιμή

Για την Οργανωτική Επιτροπή

     Ο Πρόεδρος                                      Ο Γεν. Γραμματέας                                                                                                       Ανδρέας Μελιδώνης                              Αθανάσιος Ράπτης

Στο 13ο Πανελλήνιο Διαβητολογικό Συνέδριο, θα δοθεί ευκαιρία ανάλυσης και συζήτησης όλων των νέων δεδομένων, εκπαιδευτικών και ερευνητικών, που αφορούν όλο το φάσμα της νόσου από την πρόληψη και διάγνωση έως τις προχωρημένες επιπλοκές και τις συννοσηρότητες.

Ξένοι διακεκριμένοι ομιλητές και γνωστοί Έλληνες επιστήμονες που ασχολούνται με το Σακχαρώδη Διαβήτη σε κλινικό και ερευνητικό πεδίο θα δώσουν τη νέα γνώση και θα συζητήσουν την τρέχουσα πραγματικότητα και τις προοπτικές αντιμετώπισης της νόσου και των επιπλοκών της. Θα υπάρχουν καθημερινά ενότητες, συναντήσεων με τον ειδικό, αντιπαραθέσεων, κλινικών φροντιστηρίων, ενδιαφερόντων θεμάτων και ειδικών θεμάτων, με έμφαση πάντα στην τεκμηριωμένη γνώση και στην ορθή κλινική πρακτική που αυτή συνεπάγεται, με έμφαση στην παρουσίαση των νέων ερευνητικών προσπαθειών και εργασιών. Γιατί παραδοσιακά στόχος του συνεδρίου της ΕΔΕ είναι η ανάδειξη του ερευνητικού έργου που γίνεται στη χώρα μας.

 Διαβάστε εδώ το Τελικό Πρόγραμμα.

Εύχομαι εκ των προτέρων μεγάλη επιτυχία στο 13ο Πανελλήνιο Διαβητολογικό Συνέδριο, για το καλό κυρίως των πασχόντων από Σακχαρώδη Διαβήτη.

Η Παχυσαρκία μειώνει τα επίπεδα βιταμίνης D.

Όπως υποδεικνύει μια νέα έρευνα, η παχυσαρκία μπορεί να μειώσει τα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό. Η παχυσαρκία, όπως είναι γνωστό , μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας, όπως αύξηση του κινδύνου για Στεφανιαία Νόσο και  Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2. Μπορεί επίσης όπως φαίνεται να προκαλέσει και ανεπάρκεια σε βιταμίνης D.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το περιοδικό <<PLOS Medicine>> ανέλυσε τα γενετικά στοιχεία από 21 άλλες έρευνες, που πραγματοποιήθηκαν σε 42.000 ανθρώπους συνολικά και αποκάλυψε ότι κάθε αύξηση κατά 10% στο ΔΜΣ, οδήγησε σε περαιτέρω πτώση κατά 4% της διαθέσιμης βιταμίνης D στον οργανισμό.

Η βιταμίνη D συντίθεται στο δέρμα του ανθρώπου μετά την έκθεση του στον ήλιο, όταν οι υπεριώδεις ακτίνες από τον ήλιο απορροφώνται από το δέρμα. Μπορεί όμως να ληφθεί και υπό μορφή διατροφικών συμπληρωμάτων. Η βιταμίνη D συμβάλλει στην απορρόφηση του ασβεστίου και στη διατήρηση των επιπέδων ασβεστίου και φωσφόρου, ούτως ώστε να διατηρηθούν τα οστά γερά. Επίσης Η βιταμίνη D βοηθά στην ανάπτυξη των κυττάρων, στην νευρομυϊκή και ανοσοποιητική λειτουργία του οργανισμού όπως και στη ελάττωση της φλεγμονής. Η βιταμίνη D ως γνωστόν αποθηκεύεται στο λιπώδη ιστό του ανθρώπου. Η μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης της όμως στους παχύσαρκους μπορεί να δυσχεραίνει την κυκλοφορία της

Η ερευνήτρια Dr Elina Hypponen που εργάζεται στο University College London, στο Institute of Child Health, δήλωσε ότι η έρευνα υπερτονίζει τη σημασία καταγραφής της βιταμίνης D και της έγκαιρης αντιμετώπισης της, σε περίπτωση έλλειψης της βιταμίνης σε υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά και εφήβους.

Η μεσογειακή διατροφή προστατεύει από καρδιαγγειακά

Σε μια πρόσφατη Ισπανική μελέτη αξιολογήθηκε η επίδραση της μεσογειακής διατροφής στην εμφάνιση καρδιαγγειακών συμβαμάτων. Συμμετείχαν 7.447 άτομα υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου χωρίς γνωστή καρδιαγγειακή νόσο, ηλικίας 55 έως 80 ετών, και παρακολουθήθηκαν για 4,8 έτη. Οι συμμετέχοντες τυχαιοποιήθηκαν σε μεσογειακή διατροφή με προσθήκη παρθένου ελαιολάδου είτε με προσθήκη ξηρών καρπών και σε ομάδα ελέγχου (συνήθης διατροφή με μειωμένη πρόσληψη λίπους). Η πολυπαραγοντική ανάλυση των δεδομένων της μελέτης ανέδειξε ελαττωμένο κίνδυνο για μείζονα καρδιαγγειακά συμβάντα (έμφραγμα μυοκαρδίου, αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιαγγειακός θάνατος) στην ομάδα της μεσογειακής διατροφής με προσθήκη παρθένου ελαιολάδου κατά 30% και με προσθήκη ξηρών καρπών κατά 28%. Οι συγγραφείς καταλήγουν ότι η μεσογειακή διατροφή ελαττώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών επεισοδίων σε άτομα υψηλού κινδύνου.

(Estruch R, Ros E, Salas-Salvadó J, et al. N Engl J Med. 2013)

Πώς θα ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας;

Πώς θα ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας; (2)

Δημοσίευση άρθρου μου από το e-Diet.gr

Όλοι θέλουμε να χάσουμε τα περιττά μας κιλά και να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση. Όμως οι περισσότεροι από μας κάνουμε σοβαρά λάθη πάνω στην προσπάθεια μας. Η ασιτία ή ο δραματικός περιορισμός των θερμίδων που προσλαμβάνουμε και η απουσία άσκησης και άλλων δραστηριοτήτων δεν είναι η σωστή απάντηση στην προσπάθεια που κάνουμε για μακροπρόθεσμη απώλεια σωματικού βάρους. Όταν δεν παρέχουμε στο σώμα σας αρκετά καύσιμα, δεν έχουμε και την απαιτούμενη ενέργεια να επωφεληθούμε από την άσκηση και τα οφέλη της.

Ο μεταβολισμός μας αξιοποιεί την τροφή που καταναλώνουμε για να προσλάβει ενέργεια, την οποία αξιοποιεί για να επανορθώνει τα κατεστραμμένα κύτταρα και τους κατεστραμμένους ιστούς και συμβάλλει επίσης στην ανάπτυξη. Αν δεν τρώμε επαρκώς και σωστά για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο μεταβολισμός μας θα λειτουργεί σε «αργούς ρυθμούς».

Η Αμερικανική Αθλητιατρική Εταιρεία (ACSM) συστήνει οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε να μην πέφτουν ποτέ κάτω από τις 1.200 ημερησίως, επειδή κάτω από αυτό το όριο έχει αποδειχτεί ότι μειώνεται ο βασικός μας μεταβολισμός. Γι αυτό το λόγο προτείνουμε να τρώμε σε συχνότερα χρονικά διαστήματα μέσα στη διάρκεια της ημέρας, αλλά να καταναλώνουμε μικρότερες ποσότητες τροφής. Μικρά και συχνά γεύματα δηλαδή. Γι αυτό προσπαθούμε να τρώμε 5 με 6 μικρά γεύματα την ημέρα. Όταν χορηγούμε τακτικά μικρές ποσότητες τροφής τον οργανισμό μας, τότε διατηρούμε σε υψηλά επίπεδα το μεταβολισμό μας.

Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;

Μην ξεχνάμε το πρωινό μας γεύμα.

Αν ο μεταβολισμός μας αρχίσει να λειτουργεί σχετικά νωρίς, θα κάψει και περισσότερες θερμίδες. Το σώμα μας έχει περισσότερη ανάγκη το πρωί από ενέργεια, οπότε μπορούμε να καταναλώσουμε και περισσότερους υδατάνθρακες που μας την παρέχουν. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες, άτομα που τρώνε πρωινό καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια και την κατανάλωση πρωτεΐνης.

Η πρωτεΐνη χτίζει το μυϊκό μας σύστημα και τη χρειάζεστε για την ενίσχυση του μεταβολισμού μας. Οι πρωτεΐνες που δεν περιέχουν ταυτόχρονα πολύ λίπος είναι ακόμα καλύτερες, αφού περιέχει λιγότερες θερμίδες.

Αυξάνουμε την κατανάλωση φυτικών ινών.

Ξέρουμε ότι είναι πάρα πολύ χρήσιμες για το πεπτικό μας σύστημα, για τη μείωση της χοληστερίνης μας, γιατί δεν αφήνουν το σάκχαρο μας να ανέβει απότομα στο αίμα μας και να παρουσιάζει ακραίες διακυμάνσεις, γιατί μας προκαλούν κορεσμό. Εκτός από αυτά ο οργανισμός μας δυσκολεύεται περισσότερο να πέψει τις φυτικές ίνες, οπότε θα αυξήσουμε τον μεταβολισμό μας μέσω αυτής της διαδικασίας.

Κάνουμε πιο συστηματικά αεροβική άθληση.

Η αερόβια άσκηση βοηθά στο να «καίμε» περισσότερες θερμίδες και επίσης προκαλεί την αύξηση της μυϊκής μάζας που επίσης αυξάνει περαιτέρω τον μεταβολισμό μας. Ο μυϊκός ιστός είναι μεταβολικά δραστήριος και καταναλώνει περίπου 25 Kcal ανά 100 γραμμάρια βάρους, σε αντίθεση με τον λιπώδη ιστό που καταναλώνει περίπου 1 Kcal ανά 100 γραμμάρια βάρους.

Η προπόνηση με βάρη είναι επίσης πολύ καλή άσκηση για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού μας.

Όσο πιο συχνή και έντονη είναι η άσκησή μας, κι όσο περισσότερους μυς ασκούμε, τόσο καλύτερη αύξηση του μεταβολισμού θα πετύχουμε, με συνέπεια ακόμα και μετά την προπόνηση, θα καίμε θερμίδες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ένας υγιής μεταβολισμός δεν «καίει» μόνο το πλεονάζον λίπος, αλλά βοηθά επίσης στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας και αυξάνει τα επίπεδα της ενέργειας Επίσης επειδή σιγά σιγά μεγαλώνουμε, πρέπει να ξέρουμε ότι επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας, και αυτό κυρίως γιατί μειώνουμε και την κινητικότητα μας. Κατά την περίοδο ανάπτυξης οι ενεργειακές άρα και οι μεταβολικές μας ανάγκες αυξάνονται ενώ μετά τη δεύτερη δεκαετία της ζωής μας ο μεταβολισμός αρχίζει να μειώνεται κατά 1-2% ανά δεκαετία. Γι αυτό αν δεν μπορούμε να κάνουμε κάποιο συγκεκριμένο είδος άθλησης, χρειάζεται να περπατάτε τουλάχιστον μισή με μία ώρα κάθε μέρα για να κρατάμε σε διαρκή λειτουργία το μεταβολισμό μας.

Χρειάζεται να πίνουμε πολύ νερό, είναι σημαντικό για την ενίσχυση του μεταβολισμού μας και επομένως για την απώλεια βάρους.

Είναι πολύ σημαντικό να κρατάμε το σώμα μας ενυδατωμένο. Η κατανάλωση σωστής ποσότητας νερού προλαμβάνει την αφυδάτωση και ταυτόχρονα συμβάλει στην αύξηση του μεταβολισμού και στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας.

Άλλοι επίσης παράγοντες που αυξάνουν τον μεταβολισμό μας είναι η εγκυμοσύνη, ο θηλασμός, η κατανάλωση καφεΐνης, οι εμπύρετες καταστάσεις, το ψυχρό κλίμα, τα τραύματα και κάποιες καταβολικές παθήσεις.

Να θυμόμαστε πάντα ότι, όταν ο μεταβολισμό μας τρέχει… σαν σφαίρα, θα έχουμε σίγουρα και απώλεια σωματικού βάρους.

Από τον Χάρη Καλλέργη, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» και επιστημονικό συνεργάτη του http://www.iator.gr

Αρέσει σε %d bloggers: