Τι να προσέξω όταν αγοράζω βιολογικά προϊόντα;

Τα βιολογικά προϊόντα τα οποία πουλιούνται παντού πλέον και προσελκύουν κάθε μέρα όλο και μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών, είναι σαφώς καλύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά. Τα τελευταία χρόνια τα προϊόντα αυτά μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας και όλο και περισσότερα Super Market αναρτούν στα ράφια τους βιολογικά προϊόντα με τις αντίστοιχες ετικέτες τους. Το μοναδικό πρόβλημα είναι ότι είναι πιο ακριβά και επιπλέον η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας αποτρέπει πολλούς από μας να τα αγοράζουμε. Οι καταναλωτές όμως που τα προτιμούν συνήθως δεν το κάνουν σποραδικά αλλά συστηματικά και έχουν αναπτύξει μια διατροφική φιλοσοφία γύρω από την αξία που παρέχουν στην υγεία.

Το μέγα ερώτημα που απασχολεί πολύ κόσμο είναι το εξής: Είναι όντως βιολογικά ή είναι μια απάτη όπως πολλές άλλες της καθημερινότητας μας;

Επομένως εμείς οι καταναλωτές πρέπει να έχουμε υπόψη μας και να γνωρίζουμε τα βασικά τουλάχιστον όπως το ότι τα βιολογικά προϊόντα πρέπει να φέρουν κατάλληλη σήμανση στην συσκευασία τους. Η σήμανση αυτή πρέπει να μας παρέχει στοιχεία που αφορούν την επιχείρηση στην οποία παράγονται, τυποποιούνται και συσκευάζονται αυτά τα προϊόντα. Επίσης πέρα από τον κωδικό πιστοποίησης, πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία του φορέα πιστοποίησης και ακόμα την ένδειξη που μας πληροφορεί με το αντίστοιχο στάδιο πιστοποίησης. Τα παραπάνω αφορούν τα συσκευασμένα προϊόντα. Τα μη συσκευασμένα τρόφιμα, είναι βιολογικά μόνο όταν στο σημείο στο οποίο πωλούνται επιδεικνύονται από τους πωλητές τα κατάλληλα έγγραφα πιστοποίησης που τεκμηριώνουν ότι είναι βιολογικά προϊόντα. Πρέπει επίσης να ζητάμε πάντα απόδειξη για το βιολογικό προϊόν που αγοράζουμε, καθώς έτσι μπορεί να ελεγχθεί από τους αρμόδιους φορείς πιο αποτελεσματικά η επιχείρηση και να τεκμηριωθεί ότι τα προϊόντα που διακινούνται απ αυτή είναι όντως βιολογικά.

Πρέπει ακόμη εδώ να τονίσω στους μη γνωρίζοντες ότι τα λεγόμενα «παραδοσιακά προϊόντα» δεν είναι απαραίτητα και βιολογικά προϊόντα. Βιολογικά είναι όπως είπαμε παραπάνω μόνο όταν έχουν την κατάλληλη σήμανση.

 

Η τηλεόραση μας παχαίνει

Το παρακάτω άρθρο μου δημοσιεύτηκε σήμερα στο Ιατρικό Διαδικτυακό Περιοδικό www.Iator.gr

Όλο και περισσότερο παρατηρώ τελευταία πως ότι ώρα κι αν ανοίξω την τηλεόραση μου βλέπω ανθρώπους να μαγειρεύουν. Μαγειρεύουν…. μαγειρεύουν…… μαγειρεύουν……. Ακόμη και τρεις το πρωί αν το κάνεις θα πέσεις πάνω σε τέτοιου είδους τηλεπαιχνίδια. Από παλιά βέβαια γνωρίζαμε ότι αν θέλουμε να αποφύγουμε τα περιττά κιλά και την παχυσαρκία δεν έπρεπε να καθόμαστε με τις ώρες μπροστά στην συσκευή της τηλεόρασης. Η ακινησία κατά την τηλεθέαση σε συνδυασμό με τους διάφορους πειρασμούς και τις προκλήσεις που περνάνε μπροστά από την τηλεοπτική εικόνα, έχουν σαν αποτέλεσμα επιζήμιες συνέπειες τόσο στη σιλουέτα μας αλλά κυρίως στην υγεία μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Πρώτα απ όλα πρέπει να αποφεύγεται η λήψη τροφής κατά την τηλεθέαση. Η τηλεόραση με τις έντονες και συνεχώς εναλλασσόμενες εικόνες, μας έλκει και μας αποσπά την προσοχή, με αποτέλεσμα τόσο τα παιδιά αλλά και οι ενήλικες να τρώνε «μηχανικά», να βρίσκονται σε παθητικό ρόλο και επομένως να καταναλώνουν περισσότερη τροφή απ’ όση πραγματικά χρειάζονται. Μ αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο αυξάνει η θερμιδική πρόσληψη, αλλά παρατηρείται επίσης και μια συχνότερη επιθυμία και αναζήτηση τροφής παρ όλο που μπορεί να έχει περάσει μικρό χρονικό διάστημα από το τελευταίο γεύμα. Συνεπώς καλό θα ήταν να τρώμε σε ένα τραπέζι που να βρίσκεται μακριά από το τηλεοπτικό μας πεδίο.

Είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγεται η πολύωρη παρακολούθηση της τηλεόρασης που παρατηρείται κυρίως κατά τα Σαββατοκύριακα. Στο τέλος της εβδομάδας και κατά την περίοδο των εορτών το τηλεοπτικό πρόγραμμα είναι γεμάτο από διαφημίσεις κυρίως σνακ και διαφόρων γλυκισμάτων που έλκουν την προσοχή των παιδιών. Τα οπτικά ερεθίσματα που δέχονται κυρίως τα παιδιά θα τα οδηγήσουν γρηγορότερα στο ψυγείο ή στα ντουλάπια της κουζίνα στην αναζήτηση φυσικά παχυντικών και ανθυγιεινών σνακ ακόμα κι αν δεν πεινάνε καθόλου. Τα παιδιά πρέπει να αποφεύγουν την τηλεθέαση εκπομπών μαγειρικής και τηλεπαιχνιδιών μαγειρικής. Συμπερασματικά θα ήταν πολύ σοφό να καθορίζονται οι ώρες που τα παιδιά θα βλέπουν τηλεόραση.

Εμείς οι μεγαλύτεροι πρέπει να αποφεύγουμε πρώτα απ όλα οι ίδιοι και φυσικά να αποτρέπουμε τα μικρότερα μέλη της οικογένειας μας από την κατανάλωση τόσο των γλυκών όσο και των αλμυρών πειρασμών όπως οι ξηροί καρποί, το pop corn,κλπ μπροστά στην τηλεόραση. Ο άνετος και αψυχολόγητος τρόπος με τον οποίο καταναλώνονται αυτού του είδους οι τροφές συμβάλλει στην πρόσληψη αρκετών θερμίδων κατά την διάρκεια παρακολούθησης για παράδειγμα ενός ποδοσφαιρικού αγώνα ή μιας ταινίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατανάλωση 100 γραμμαρίων ξηρών καρπών προσθέτει στην διατροφή μας 500 με 600 θερμίδες. Απεναντίας η κατανάλωση φρούτων θα μας επιβαρύνει πολύ λιγότερο και είναι και μια πιο υγιεινή επιλογή.

Ακόμη να θυμόμαστε ότι ο ελκυστικός τρόπος με τον οποίο μας προτείνεται η κατανάλωση αναψυκτικών μέσω της τηλεόρασης, συμβάλλει πολύ στην όλο και μεγαλύτερη εξάπλωση της παχυσαρκίας και ιδιαίτερα της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα αναψυκτικά περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και δεν προσθέτουν απολύτως τίποτα στην διατροφή μας. Επίσης και η αλόγιστη κατανάλωση χυμών ιδιαίτερα των τυποποιημένων που προβάλλονται κατά κόρον από τις διαφημίσεις εντείνει το πρόβλημα της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας.

Η διατροφική συμπεριφορά μας αποτελεί πρότυπο και υπόδειγμα για τα παιδιά μας. Η κακή διατροφική παιδεία και συμπεριφορά του πατέρα ή της μητέρας ή και των δυο θα αναπαραχθεί με βεβαιότητα και από το παιδί. Όπως επίσης η λογική δεν ξέρω πώς να απασχολήσω το παιδί μου και επομένως το παρκάρω μπροστά στην τηλεόραση φέρνει τα ίδια αρνητικά αποτελέσματα και οδηγεί τα παιδιά μας σε μια βραδυφλεγή βόμβα, στο τεράστιο πρόβλημα της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας.

 

Πίτα ΠΕΑΝΔ 2011

Πανελλήνια Ένωση Αγώνος κατά του Νεανικού Διαβήτη (Π.Ε.Α.Ν.Δ.)

Να σας ευχηθούμε καταρχάς Καλή Χρονιά με υγεία και ευτυχία για όλους. Το νέο έτος να είναι γεμάτο ευχάριστα γεγονότα και αρκετή δημιουργία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, στοχεύοντας πάνω απ΄όλα στην ποιότητα ζωής των παιδιών με διαβήτη.

Είμαστε έτοιμοι να γιορτάσουμε την καθιερωμένη Πρωτοχρονιάτικη Εκδήλωση του συλλόγου για τα παιδιά με νεανικό διαβήτη και τις οικογένειές τους, η οποία είναι προγραμματισμένη στις 5 Φεβρουαρίου 2011, ημέρα Σάββατο και ώρα 7.00μμ, στον υπέροχο χώρο του ξενοδοχείου Park, Λεωφ.Αλεξάνδρας 10-Πεδίον Άρεως (200m απο τον ηλεκτρικό σταθμό «Βικτώρια»).

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει ποικιλία εδεσμάτων, άφθονη κατανάλωση ποτών, μουσικό πρόγραμμα, παιδική ψυχαγωγία για παιδιά από έμπειρους εκπαιδευτές και πλούσια δώρα.

Αν λοιπόν θέλετε και φέτος να είστε κοντά μας και να περάσετε για μια ακόμη φορά μια υπέροχη βραδιά, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέχρι 4 Φεβρουαρίου, ώστε να προμηθευτείτε τις προσκλήσεις σας.

Τιμή πρόσκλησης:

  • Δωρεάν για τα ταμειακώς εντάξει μέλη του συλλόγου (άτομα με διαβήτη)
  • 10 ευρώ η παιδική
  • 20 ευρώ η κανονική

Τηλ. Επικοινωνίας: 210-7796660 κάθε Δευτέρα και Τετάρτη 7-9μμ, 6974492304 κ Μανέα, 6997147667 κ Συκιώτου ή μέσω email: peand@live.com

ΠΕΑΝΔ

Η παρουσία όλων ημών που από οποιοδήποτε πόστο ασχολούμαστε με την θεραπεία του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 είναι επιβεβλημένη. Δεν πρέπει θα κλείσουμε τα μάτια στην αγωνία αυτών των παιδιών και των οικογενειών τους. Στηρίζουμε τον αγώνα τους σήμερα και η ελπίδα θ ανθίσει !!!!!!!!

Διατροφή υγιεινή για την καρδιά μας

Οι καρδιακές παθήσεις όπως είναι πια γνωστό, είναι η κύρια αιτία θανάτου στην πατρίδα μας και σε όλες τις Δυτικού τύπου κοινωνίες. Περίπου ένας στους τρεις ενήλικες όπως μας δείχνουν οι μελέτες υποφέρει από κάποια μορφή καρδιαγγειακής νόσου. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς τους θανάτους και τους παράγοντες κινδύνου μπορούν να προληφθούν, καθ ότι οι διατροφικές επιλογές μας έχουν μεγάλη επίδραση στην υγεία της καρδιάς μας, πολύ περισσότερο δε αν έχουμε και άλλους παράγοντες κινδύνου όπως το κάπνισμα, η καθιστική ζωή, η παχυσαρκία, η κληρονομικότητα κλπ.

Για να μειώσετε επομένως τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, η διατροφή σας διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό και πρωτεύοντα ρόλο και πρέπει να είναι:

  • Χαμηλή σε περιεκτικότητα σε κορεσμένα και trans λιπαρά. Τα κορεσμένα λίπη βρίσκονται στο κρέας, στα γαλακτοκομικά προϊόντα, σε βιομηχανοποιημένα προϊόντα αρτοποιίας και στα τηγανητά και επεξεργασμένα τρόφιμα. Τα trans λιπαρά βρίσκονται σε πολλά βιομηχανοποιημένα και επεξεργασμένα προϊόντα. Και τα δύο αυτά είδη λίπους οδηγούν σε αύξηση της LDL σας, ή «κακής» χοληστερόλης.
  • Υψηλή σε περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 είναι τα ψάρια, οι μη επεξεργασμένοι ξηροί καρποί και το ελαιόλαδο.
  • Υψηλή σε περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και επομένως να περιλαμβάνει δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες βοηθά στη μείωση της LDL χοληστερόλης καθώς επίσης παρέχει και άλλα θρεπτικά στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις.
  • Χαμηλή σε περιεκτικότητα σε αλάτι και ζάχαρη. Μια δίαιτα χαμηλή σε αλάτι μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, ενώ μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της αύξησης βάρους και επομένως στην πρόληψη του προδιαβήτη και του διαβήτη.

Για ένα πιο εξατομικευμένο πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στον τρόπο ζωής σας και στις προσωπικές προτιμήσεις σας, συμβουλευτείτε έναν Διαιτολόγο Διατροφολόγο.

 

Αρέσει σε %d bloggers: