Χρόνια Πολλά και καλά Χριστούγεννα

Εύχομαι σε όλους τους φίλους της ιστοσελίδας μου καλές γιορτές γεμάτες υγεία, ευτυχία και με πολύ πολύ πολύ αγάπη!!!

Advertisements

Συμβουλές για να μην πάρουμε κιλά κατά την περίοδο των εορτών

Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι από τις δυσκολότερες περιόδους για όσους κάνουν δίαιτα και θέλουν να χάσουν βάρος ή το έχουν ήδη χάσει και δεν θέλουν να το αυξήσουν πάλι. Οι διατροφικοί πειρασμοί είναι πάρα πολλοί, όπως είναι τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες, τα άλλα χριστουγεννιάτικα γλυκά, τα αλκοολούχα ποτά, το πολύ φαγητό, τα αναψυκτικά, τα συνεχόμενα τραπεζώματα σε σπίτια συγγενών και φίλων.

Βεβαίως και δεν θα αποκοινωνικοποιηθούμε ή δεν θα πρέπει να αισθανόμαστε ενοχές αν φάμε ή πιούμε λίγο παραπάνω. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων ή τις Πρωτοχρονιάς, καταναλώνουμε περίπου 5000 με 6000 θερμίδες, τις 3πλάσιες περίπου από αυτές που απαιτούν οι ενεργειακές μας ανάγκες. Πρέπει επομένως να θυμόμαστε ότι ο μέσος όρος αύξησης βάρους την περίοδο των εορτών για τον καθένα μας είναι περίπου 2 με 3 κιλά.

Υπάρχουν βέβαια και πολλά «υγιεινά»  τρικ και συμβουλές που μπορούμε να εφαρμόσουμε προκειμένου να αποφύγουμε τα τεράστια διατροφικά «λάθη» και ταυτόχρονα να ικανοποιήσουμε την όρεξη μας.

Ας τα δούμε:

  • Όταν είμαστε καλεσμένοι για δείπνο σε σπίτι, φροντίζουμε να τρώμε ένα καλό πρωινό, ένα ελαφρύ μεσημεριανό και φρούτα ενδιάμεσα. Δεν πρέπει να μένουμε νηστικοί μέχρι την ώρα του δείπνου γιατί θα πεινάμε πολύ με αποτέλεσμα να φάμε μεγαλύτερη ποσότητα και να φορτώσουμε τον οργανισμό μας με πολλές θερμίδες.
  • Στο τραπέζι επιλέγουμε πάντα μια σαλάτα και τη συνοδεύουμε με ψητό κρέας, λίγες πατάτες ή λίγο ρύζι. Είναι προτιμότερο να ξεκινάμε το γεύμα μας με μια σαλάτα για να αυξήσουμε το αίσθημα του κορεσμού και ταυτόχρονα να μειώσουμε το λίπος που θα απορροφηθεί στο έντερο μέσω των φυτικών ινών που τρώμε .
  • Επιλέγουμε λευκό ή κόκκινο ξηρό κρασί (2 ποτήρια για τους άνδρες, 1 για τις γυναίκες ανά ημέρα). Το κρασί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την καρδία μας από τα πολλά λιπαρά που μπορεί να καταναλώσουμε. Εάν δεν μας αρέσει μπορούμε να πιούμε λίγη μπύρα ή ένα light αναψυκτικό.
  • Εάν έχουμε «αδυναμία» στα γλυκά των εορτών μπορούμε με προσοχή να τα εντάξουμε στο διαιτολόγιο μας χωρίς όμως να πάρουμε κιλά. Το μελομακάρονο έχει τις λιγότερες θερμίδες και δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη και ζωικά λιπαρά. Αποτελεί τη καλύτερη επιλογή σε αντίθεση με τους κουραμπιέδες και τα αλλά γλυκά που έχουν πολύ περισσότερες θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά.
  • Τις ημέρες που δεν σκοπεύουμε να φάμε έξω ή δεν είμαστε καλεσμένοι σε τραπέζι καλό είναι να «γλυτώνουμε» τον οργανισμό μας από τα πολλά ζωικά λίπη και να τρώμε πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια και άπαχα γαλακτοκομικά. Τα ζωικά λίπη είναι πλούσια σε κορεσμένα λίπη και μπορούν να μας ανεβάσουν την χοληστερίνη εάν τα τρώμε σε υπερβολή.
  • Είναι παρά πολύ σημαντικό τις ημέρες αυτές αλλά και γενικά να πίνουμε άφθονο νερό. Το πολύ αλκοόλ αφυδατώνει τον οργανισμό μας έτσι πρέπει να αναπληρώνουμε το νερό που χάνουμε πίνοντας αρκετό νερό καθημερινά. Επίσης το νερό είναι απαραίτητο για να αποβληθούν οι “τοξίνες” που έχουν συσσωρευτεί στον οργανισμό μας αλλά και για να λειτουργεί σωστά ο μεταβολισμός.
  • Να αυξήσουμε τη σωματική μας δραστηριότητα για να αντισταθμίσουμε τις επιπλέον θερμίδες που καταναλώνουμε λόγω εορτών. Τις μέρες αυτές έχουμε περισσότερο χρόνο και μπορούμε να περπατήσουμε,  να πάμε στο γυμναστήριο, να χορέψουμε, να κάνουμε δουλειές στο σπίτι, να κάνουμε βόλτες σε πάρκα, βουνά ή στην παραλία. Και φυσικά όχι πολύ ώρα μπροστά στην τηλεόραση.
  • Να περιορίσουμε όσο μπορούμε το επιπλέον αλάτι. Το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών στον οργανισμό μας. Την περίοδο των εορτών τρώμε συχνά εκτός σπιτιού και δε γνωρίζουμε ποσό αλάτι έχει το φαγητό που θα φάμε καλό είναι να περιορίζουμε τις πλούσιες σε αλάτι τροφές όπως τα έτοιμα σνακ, τους αλατισμένους ξηρούς καρπούς, τα πατατάκια, τα παστά και καπνιστά, τα πολλά τυριά. Ας προσπαθήσουμε επίσης να μαγειρεύουμε με λιγότερο αλάτι.

Χρόνια πολλά και με υγεία !!!!!!

Η Διατροφή του Πεπτικού Έλκους

Δημοσίευση άρθρου μου από το Ιατρικό Διαδικτυακό Περιοδικό www.iator.gr

Το έλκος όπως ίσως γνωρίζεται χαρακτηρίζεται από την μικρή ή σε ακραίες περιπτώσεις μεγαλύτερη απώλεια ιστού του πεπτικού μας σωλήνα. Στην περίπτωση πεπτικού έλκους είναι επιβεβλημένη η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών του ασθενούς. Η αλλαγή αυτή αποσκοπεί στον περιορισμό των συμπτωμάτων και στην επούλωση του έλκους, όπως εξ άλλου γίνεται και στις περισσότερες παθήσεις του πεπτικού μας συστήματος. Η διατροφή των πασχόντων από έλκος δεν πρέπει να περιλαμβάνει ροφήματα τα οποία περιέχουν καφεΐνη, αλκοολούχα ποτά και τροφές που περιέχουν πιπέρι και διάφορα άλλα μπαχαρικά. Πρόσφατες έρευνες μας καθοδηγούν στο ότι θα πρέπει να περιορίζεται δραστικά και η υπερκατανάλωση αλατιού, γιατί το αλάτι συντελεί στο να γίνει το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού πιο επιθετικό για την δημιουργία του έλκους. Όπως σήμερα γνωρίζουμε το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού (Helicobacter pylori) είναι η συχνότερη αιτία πρόκλησης του πεπτικού έλκους.

Οι πάσχοντες από έλκος πρέπει να αποφεύγουν τροφές όπως:

  • Τα τηγανητά φαγητά
  • Τις πολύ σκληρές τροφές
  • Τα ξαναζεσταμένα φαγητά
  • Τα παστά ψάρια
  • Τα καπνιστά κρέατα
  • Το κρέας εν γένει που περιέχει πολλά μπαχαρικά
  • Τις πολύ λιπαρές τροφές
  • Τους ξηρούς καρπούς
  • Τα γλυκά που περιέχουν σιρόπι
  • Διάφορα λαχανικά που βοηθούν στο σχηματισμό αερίων όπως είναι το κρεμμύδι, το σέλινο και πολλά άλλα
  • Πρέπει επίσης να αποφεύγονται οι πολύ ζεστές όπως και οι πολύ κρύες τροφές

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επιλογή της κάθε τροφής θα πρέπει να στηρίζεται στην ατομική ανεκτικότητα του ασθενούς στη συγκεκριμένη τροφή. Μια τροφή που σε αρχικό στάδιο πιθανά μας ενόχλησε, ίσως σε δεύτερο στάδιο να  μπορέσει να ενταχθεί στη διατροφή του ασθενούς. Τα μικρά και συχνά γεύματα, τα οποία θα πρέπει να είναι προκαθορισμένα από τον Διαιτολόγο-Διατροφολόγο που απαρτίζει την θεραπευτική ομάδα, είναι επιβεβλημένα. Το βραδινό γεύμα του ασθενούς πρέπει να καταναλώνεται τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες νωρίτερα πριν από τον βραδινό ύπνο. Οι ασθενείς θα πρέπει επίσης να τρώνε όσο γίνεται πιο αργά και να μασάνε πολύ καλά την τροφή τους. Επίσης βοηθά πολύ στον περιορισμό των συμπτωμάτων και στην επούλωση του έλκους, αν λίγο πριν αλλά και αμέσως μετά την κατανάλωση του γεύματος υπάρχουν κάποια λεπτά χαλάρωσης του ασθενούς. Μια και αναφέρομαι στο πεπτικό έλκος (Peptic ulcer) δεν πρέπει να ξεχάσουμε την θετική επίδραση στο πρόβλημα, που έχει η μαστίχα. Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση έστω και περιορισμένης ποσότητας μαστίχας, συμβάλει σημαντικά στην θεραπεία του πεπτικού έλκους, γεγονός που οφείλεται στην αντιμικροβιακή δράση της μαστίχας εναντίον του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.

Γράμμα από τον Αριστείδη

σάρωση0001 σάρωση0003

Τι να προσθέσω εγώ τώρα;

Αρέσει σε %d bloggers: