Όταν το παιδί δεν τρώει λαχανικά.

Τι να κάνω; Το παιδί μου δεν τρώει λαχανικά.

Είναι μία ερώτηση που συχνά ακούω από μητέρες μικρών παιδιών και εφήβων. Τα λαχανικά είναι από τα τρόφιμα που αποφεύγουν τα παιδιά και αποτελούν συχνά αντικείμενο διενέξεων μεταξύ γονέα και παιδιού.

Γνωρίζουμε όλοι μας όμως ότι τα λαχανικά είναι μία πολύ σημαντική κατηγορία τροφής και επομένως δεν πρέπει να αφήσουμε τα παιδιά να τα αποφεύγουν εντελώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα λαχανικά σαν τροφή είναι πλούσια σε πολλές αντιοξειδωτικά και ιδιαίτερα σε βιταμίνη C, βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ καθώς επίσης και σε φυτικές ίνες. Επίσης περιέχουν ιχνοστοιχεία ιδιαίτερα κάλιο και μαγνήσιο σημαντικά για την σωστή λειτουργία του οργανισμού του παιδιού. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι τα λαχανικά περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού και για αυτό έχουν πολύ λίγες θερμίδες και δεν παχαίνουν.

Ακολουθώντας τις παρακάτω απλές συμβουλές μπορείτε να κάνετε το παιδί σας να αγαπήσει τα λαχανικά:

  • Ξεκινήστε το γεύμα με σαλάτα. Προσπαθήστε να την κάνετε όσο πιο ευπαρουσίαστη και ευφάνταστη μπορείτε.
  • Αγοράστε λαχανικά μαζί με το παιδί σας. Αφήστε το να επιλέξει τα λαχανικά που προτιμά και ταυτόχρονα μπορείτε να του μάθετε να επιλέγει τα φρέσκα και καλής ποιότητας λαχανικά.
  • Σερβίρετε σε μικρό μπολάκι τα αγαπημένα του λαχανικά και σταδιακά αυξάνετε την ποσότητα και την ποικιλία των λαχανικών, ανακατεύοντας εκείνα που προτιμά με άλλα που αποφεύγει.
  • Εμπλουτίστε τα μαγειρευτά φαγητά με έξτρα λαχανικά. Για παράδειγμα, μαγειρέψτε κρέας ή κοτόπουλο με κολοκυθάκια, φασολάκια, μελιτζάνες ή προσθέστε στο λεμονάτο καρότα, μανιτάρια και πιπεριές.
  • Ενθαρρύνετε το παιδί σας να ασχοληθεί με την προετοιμασία ή το μαγείρεμα των λαχανικών. Ζητήστε του να σας βοηθήσει να πλύνετε τα λαχανικά ή να τα κόψετε. Ακόμα ενθαρρύνετε το να ετοιμάσει την δική του σαλάτα με τα υλικά που προτιμά. Είναι χρήσιμο με κάθε ευκαιρία να εμπλέκεται το παιδί σας στη διαδικασία προετοιμασίας του γεύματος ειδικά για πιάτα όπως η σαλάτα. Αφήστε το να πειραματιστεί υπό την εποπτεία σας με σχέδια κοπής και συνδυασμούς χρωμάτων και δοκιμάστε από κοινού το αποτέλεσμα.
  • Κόψτε τα λαχανικά σε σχήματα ή ζωγραφίστε το πιάτο του παιδιού σας με λαχανικά.
  • Μην επιμένετε να φάει το παιδί σας τα λαχανικά του με το ζόρι. Αντί για αυτό ανακατέψτε τα με άλλα λαχανικά ή τρόφιμα που του αρέσουν. Αν και πάλι τα αφήσει μην το σχολιάσετε, αλλά επαναλάβετε σε επόμενο γεύμα. Πολλές φορές το παιδί χρειάζεται να εκτεθεί πάνω από 20 φορές σε ένα τρόφιμο προκειμένου να το δοκιμάσει.
  • Εφαρμόστε το <<κάνε ότι κάνω>> και όχι το <<κάνε ότι λέω>>. Οι γονείς αποτελούν καθοριστικό πρότυπο για το παιδί, οπότε οι συμπεριφορές σας θα το βοηθήσουν να κάνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής του. Και μην ξεχνάτε πως οι πράξεις είναι ισχυρότερες και πιο αποτελεσματικές από τις λεκτικές νουθεσίες, οι οποίες μάλλον αυξάνουν τις αντιστάσεις, παρά βοηθούν.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: