Κουραμπιέδες ή μελομακάρονα;

Έθεσα αυτό το δίλημμα σήμερα επειδή έχω πάρει αρκετά μηνύματα – λόγω και των ημερών φυσικά – από φίλους και θα ήθελα να δώσω μια απάντηση. Τα δύο γλυκά δεν έχουν τόσο μεγάλη διαφορά στις θερμίδες. Ο κουραμπιές πιθανό να έχει λιγότερες θερμίδες ανά τεμάχιο, γύρω στις 150 με 160 παρά το ότι περιλαμβάνει άχνη ζάχαρη, ενώ το μελομακάρονο έχει περίπου 170 θερμίδες ανά τεμάχιο. Όλα αυτά φυσικά είναι σχετικά και δεν μπορεί να δοθεί πολύ αξιόπιστη απάντηση, αφού είναι σε σχέση τόσο με το βάρος του κάθε τεμαχίου, αλλά και με την συνταγή που παρασκευάζεται το κάθε γλυκό.

Επομένως, αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ των δυο γλυκισμάτων και εδώ θα πρέπει να επικεντρωθούμε, είναι τα υλικά παρασκευής. Το ελαιόλαδο, το μέλι και τα καρύδια που χρησιμοποιούνται στα μελομακάρονα τα κάνουν πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση πάντα με τους κουραμπιέδες στους οποίους χρησιμοποιούνται βούτυρο και ζάχαρη. Το ελαιόλαδο από τα μελομακάρονα μας παρέχει μονοακόρεστα λιπαρά ωφέλημα για τον οργανισμό μας, βιταμίνη Ε και αντιοξειδωτικά. Επίσης τα καρύδια που περιέχουν μας παρέχουν πολυακόρεστα λιπαρά που είναι απαραίτητα και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Από την άλλη πλευρά οι κουραμπιέδες είναι χωρίς αμφιβολία πιο πλούσιοι σε κορεσμένο λίπος, που θεωρείται ανθυγιεινό.

Αυτό πάντως που θα ήθελα να σας τονίσω είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται υπερβολή, γιατί και τα δύο έχουν αυξημένο θερμιδικό φορτίο, με αποτέλεσμα να συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του σωματικού βάρους κατά την εορταστική περίοδο και επομένως στην αύξηση της παχυσαρκίας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: