Καλά Χριστούγεννα χωρίς υπερβολές

Η νέα δημοσίευση άρθρου μου που έγινε την 23η Δεκεμβρίου 2011 από το Ιατρικό Διαδικτυακό Περιοδικό www.iator.gr

Η περίοδος των εορτών είναι χωρίς αμφιβολία μια χρονική περίοδος που όλοι περιμένουμε. Τα Χριστούγεννα όπως όλες οι γιορτές είναι σε συνδυασμό με το μεγάλο γιορτινό τραπέζι. Το Χριστουγέννιάτικο τραπέζι είναι αρκετά πλούσιο και αποτελείται κυρίως από την γεμιστή γαλοπούλα, τα τυριά, τις σαλάτες, τα ποτά, τα αναψυκτικά και φυσικά από τα γλυκά των ημερών. Έτσι λοιπόν και οι διατροφικές μας συνήθειες αλλάζουν αρκετά και ως προς την ποσότητα και ως προς την ποιότητα της τροφής. Μπορεί η γαλοπούλα να είναι ένα σχετικά άπαχο κρέας, αλλά η γέμιση της είναι από εντόσθια, κιμά, ρύζι και διάφορα αρωματικά. Η γέμιση λοιπόν μαζί με τα τυριά αντισταθμίζουν τις χαμηλές θερμίδες και τα λιγοστά λιπαρά της γαλοπούλας. Αυτές τις μέρες παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης των κορεσμένων λιπαρών οξέων και της χοληστερόλης, αύξηση της κατανάλωσης νατρίου και των απλών υδατανθράκων. Γι αυτό και έχουμε έξαρση των καρδιακών επεισοδίων με ταυτόχρονη αύξηση της θνησιμότητας από καρδιαγγειακά νοσήματα. Ως γνωστό η υπερκατανάλωση ζωικών λιπών, αλκοόλης και αλατιού είναι επιβαρυντικά για το καρδιαγγειακό σύστημα και ειδικά άτομα που αντιμετωπίζουν ήδη παρόμοια προβλήματα, όπως υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη, ή υπερχοληστερολαιμία, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά με την διατροφή τους. Για την αποφυγή τυχόν δυσάρεστων συμβάντων θα πρέπει να διατηρήσουμε τουλάχιστον πιο χαλαρά την σωστή διατροφική συμπεριφορά τις μέρες των εορτών. Το αλκοόλ θα πρέπει να καταναλωθεί με λογική και μέτρο. Να προτιμηθεί το κόκκινο κρασί, που περιέχει αντιοξειδωτικά. Στο τραπέζι θα πρέπει να υπάρχουν αρκετές σαλάτες που εκτός του ότι συμβάλλουν στην ισορροπία της διατροφής μας, είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών. Στις σαλάτες θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά ελαιόλαδο και όχι διάφορες σος που κυριαρχεί η μαγιονέζα. Καλό θα είναι να περιορισθεί η κατανάλωση κουραμπιέδων, γιατί παρασκευάζονται με βούτυρο και έχουν πολλές θερμίδες, και να προτιμηθούν οι δίπλες και τα μελομακάρονα, φυσικά με μέτρο. Λάθος είναι η αποχή από το φαγητό όλη την ημέρα για να φάμε όσο και ότι θέλουμε στο βραδινό γιορτινό τραπέζι. Πρέπει να διατηρήσουμε τα συνηθισμένα μας γεύματα, να μην παραλείψουμε το πρωινό μας, ούτε φυσικά τα φρούτα και τα ενδιάμεσα γεύματα, για να μην κάνουμε υπερβολές το βράδυ.

Οι γιορτές είναι χαρά, η οποία πηγάζει από την αγάπη μας και από τα συναισθήματα που μοιραζόμαστε με τους φίλους μας, την οικογένειά μας, τα αγαπημένα μας πρόσωπα, τους συνανθρώπους μας και όχι από το την προσωρινή ηδονή του ουρανίσκου μας.

Καλές γιορτές με όνειρα, υγεία και ευτυχία!

Advertisements

1 σχόλιο

  1. Liakada said,

    25/12/2011 στις 9:37 μμ

    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕς … παλιο-συναδελφε! 🙂


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: