Η σοκολάτα και η υγεία μας

Ακούμε όλο και πιο συχνά τώρα τελευταία ότι η σοκολάτα κάνει καλό στην υγεία μας. Η φήμη αυτή έχει την τάση συνεχώς να αυξάνεται, καθώς ένας μεγάλος αριθμός επιστημονικών μελετών αποκαλύπτει ότι μπορεί να είναι μια υγιεινή τροφή για την καρδιά μας. Στο άκουσμα αυτών των νέων δεδομένων όλο και περισσότεροι φίλοι μας αναρωτιούνται αν πραγματικά η σοκολάτα θεωρείται σήμερα σαν µια υγιεινή επιλογή, σαν ένα υγιεινό σνακ της καθημερινής διατροφής μας.

Ας δούμε λοιπόν πως έχουν τα πράγματα. Το κακάο της σοκολάτας περιέχει όντως φλαβονοειδή, ουσίες δηλαδή που έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και συμβάλλουν στον περιορισμό της βλάβης των κυττάρων η οποία εμπλέκεται στη στεφανιαία νόσο. Ξέρουμε επίσης ότι τα φλαβονοειδή συμβάλλουν επίσης στη μείωση της υπέρτασης και βελτιώνουν την όλη αγγειακή μας λειτουργία. Απαιτείται όμως περισσότερη μελέτη για να επιβεβαιωθούν οι θετικές συνέπειες που ασκεί η σοκολάτα στην υγεία μας. Κι αυτό γιατί τα δεδομένα για τα οφέλη της σοκολάτας στην καρδιά και στα αγγεία μας προέρχονται πολλές φορές από βιαστικές και όχι καλά εμπεριστατωμένες επιστημονικά μελέτες.

Τίθεται το ερώτημα. Λευκή ή μαύρη σοκολάτα;

Η σκούρα ή μαύρη σοκολάτα περιέχει περισσότερα φλαβονοειδή σε σύγκριση µε τη σοκολάτα γάλακτος. Αυτό τουλάχιστον είναι σίγουρο. Να επιλέγετε επομένως μαύρη σοκολάτα, µε περιεκτικότητα κακάου ίση ή πάνω από 65%. Να μην καταναλώνετε πάνω από 70 με 80 γραμμάρια ημερησίως γιατί αυτή είναι η ποσότητα που φάνηκε στις μελέτες ότι μας ωφελεί. Έτσι λοιπόν αν θέλετε να  προσθέσετε τη σοκολάτα στη διατροφή σας, θα πρέπει αυτό να το κάνετε µε μέτρο. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι οι περισσότερες σοκολάτες περιέχουν μεγάλα ποσοστά λίπους, ζάχαρης και επομένως πολλές θερμίδες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η υπερβολική κατανάλωσή της να αυξάνει το σωματικό μας βάρος, που από μόνο του είναι ένας άλλος παράγοντας κινδύνου που οδηγεί σε υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη και καρδιοπάθειες. Η ποσότητα σοκολάτας που προανέφερα μας δίνει περίπου 350-400 Kcal και γι αυτό ή θα πρέπει να τις κόψουμε από άλλες τροφές ή θα πρέπει να αυξήσουμε παράλληλα τη σωματική μας δραστηριότητα για να μην πάρουμε επιπλέον κιλά.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: