Λίγες σκέψεις πριν από τα 63,5 Χιλιόμετρα…

Λίγες ώρες έχουν απομείνει πριν ξημερώσει η Κυριακή 11 Μάρτη 2007. Για μένα είναι αυτή ή Κυριακή πολύ διαφορετική από τις άλλες και πολύ σημαντική. Είναι μια μέρα που την περιμένω πως και πώς αλλά και την φοβάμαι ταυτόχρονα. Είναι μια Κυριακή που την δουλεύω μέρα με τη μέρα, έχω χύσει κιλά ιδρώτα, χτίζω την προσπάθεια πάνω από 4 μήνες, έχω διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα, τρέχω, τρέχω, τρέχω, τρέχω … για να είμαι έτοιμος την συγκεκριμένη στιγμή αλλά ακόμα έτοιμος για να λέω την αλήθεια δεν αισθάνομαι.

Έχω τρέξει σε εκατοντάδες αγώνες, έχω τρέξει και έχω τερματίσει με επιτυχία πολλούς Μαραθώνιους , έχω τρέξει στον Μαραθώνιο του Ολύμπου, στο καρνέ του ενεργητικού μου έχουν καταγραφεί και 2 επιτυχείς Υπερμαραθώνιοι 48 και 53 χιλιομέτρων, αλλά 63,5 χιλιόμετρα φίλε μου, δεν έχω ξανατρέξει.Νοιώθω μεγάλο φόβο και διακατέχομαι από το άγχος από την υπερπροσπάθεια που πρέπει να καταβάλω για να καλύψω τα ατελείωτα χιλιόμετρα και να φθάσω στο σημείο τερματισμού της διαδρομής. Ελπίζω να τα καταφέρω. Πρέπει να τα καταφέρω. Επιβάλλεται να μπω στο Στάδιο των Μεγάρων. Όχι για να καυχιέμαι ότι τερμάτισα ένα μεγάλο και δύσκολο αγώνα. Όχι, εδώ δεν υπάρχουν εγωισμοί, εδώ δεν υπάρχουν αντίπαλοι, εδώ δεν υπάρχει κόντρα με κανένα.Πρέπει να τερματίσω γιατί την Κυριακή τρέχω για την Βαγγελίτσα και για όλα τα παιδιά όπως την Βαγγελίτσα, που δίνουν τον καθημερινό τους Αγώνα με αξιοπρέπεια. Πρέπει να ολοκληρώσω τον Αγώνα γιατί η Βαγγελίτσα θα με περιμένει στον τερματισμό να μου χαρίσει ένα φιλί και το χαμόγελο της. Πρέπει να τερματίσω γιατί η σχέση μου με την Βαγγελίτσα είναι αμφίδρομη, θα με σκέφτεται και ασφαλώς θα μου στέλνει καθ όλη την διάρκεια της προσπάθειας μου, από την περισσευούμενη ενέργεια της. Τι κι αν έχω μεγάλο άγχος, τι κι αν με περιτριγυρίζουν διάφορα προβλήματα υγείας τελευταία. Μέχρι που βρέθηκε να γριπιαστώ τις τελευταίες μέρες, ν ανεβάζω 39 πυρετό, όλα πάνε στραβά κι ανάποδα, αλλά και όλα θ αλλάξουν ρότα μόλις πέσει η πιστολιά της εκκίνησης.Θα μπω στον χορό και θα χορέψω περήφανα όπως εξ άλλου κάνει στη ζωή της η Βαγγελίτσα.

Αν αρχίσει ο αγώνας με ζέστη και υγρασία και Νοτιά πρέπει να τα αντιπαλέψω. Αν αρχίσει με συννεφιά ή ψιλοβρόχι θα στήσω πάρτι γιατί θα ναι τουλάχιστον ο καιρός καλός σύμμαχος. Αμ τη μοναξιά που την βάζεις; Το αγώνισμα από την φύση του είναι μοναχικό. Κρύβει απέραντη μοναξιά γιατί θα είναι σχετικά λίγοι οι τολμηροί Συναθλητές που θα πάρουν μέρος και μόνο στους σταθμούς τροφοδοσίας νερού θα λέμε μια κουβέντα με τους εθελοντές και τους διοργανωτές του αγώνα. Σκέψου μόνο φίλε μου ότι ένας καλός Δρομέας θα χρειαστεί 6 με 6,30 ώρες για να τερματίσει. Μετά τα 30 χιλιόμετρα το σώμα σταματά σιγά – σιγά να υπακούει στις εντολές του μυαλού. Όχι γιατί ξαφνικά το γύρισε στ αντάρτικο αλλά γιατί αντιλαμβάνεται ότι το μυαλό στερούμενο τους απαραίτητους υδατάνθρακες δεν λειτουργεί σωστά. Από κει και πέρα παίρνει μπρος η ψυχή. Αν δεν έχεις ψυχή και πείσμα δεν κάνεις βήμα. Έρχονται στο μυαλό μου ηρωικές μορφές, παλιές και νέες, ζωντανοί και πεθαμένοι θρύλοι, ήρωες τις καθημερινότητας μας όπως για παράδειγμα η Βαγγελίτσα, και τότε τα πόδια βγάζουν φτερά. Α!!! Τους πόνους του κορμιού και ειδικά των ποδιών που τους βάζεις; Καθένας προσπαθεί να κάνει τα μαγικά του για να τους ξεχνά. Οι φουσκάλες, τα χτυπημένα νύχια, οι πληγές, οι κράμπες των ποδιών είναι συνηθισμένα φαινόμενα σε ένα Μαραθώνιο πόσο μάλλον σε ένα Αγώνα Υπεραποστάσεων. Καλούμαι εγώ και οι συναθλητές μου δρομείς να κάνουμε την Υπέρβαση μας, για την επίτευξη του παράτολμου στόχου μας. Κυριολεκτικά πρόκειται για Υπέρβαση αφού πρέπει να διαβείς τα ανθρώπινα όρια, να αφυδατωθείς από τα σωματικά σου υγρά, να εξαντληθείς, να δαπανήσεις όλα τα αποθέματα της ενέργειας σου, να καταπολεμήσεις τον πόνο την κακουχία και την κόπωση, να μετατρέψεις τα «πλην» σε «συν» και ότι αρνητικό σε κινητική ενέργεια. Ο Γιάννης Κούρος, ο μεγαλύτερος Δρομέας όλων των εποχών που ανέδειξε ποτέ η ανθρωπότητα, και με τον οποίο είχα την χαρά να τρέξω δίπλα του σε πολλούς αγώνες, λέει στο βιβλίο του «εξαήμερο του αιώνα» περιγράφοντας τις εμπειρίες του από ένα αγώνα υπεραπόστασης: «Επιχειρώ κάθε μου προσπάθεια με πλήρη αυτογνωσία της θέσης μου κάτω από τις συνθήκες της σωματικής φθοράς και ανυπακοής αλλά και της επικείμενης αυτοκαταστροφής. Εκείνο που με συγκλονίζει στην τραγωδία μου είναι η αναπτέρωση του συγκινησιακού στοιχείου το οποίο μεταμορφώνει τον σπαραγμό μου σε δικαίωση και απερίγραπτη ικανοποίηση για το εσωτερικό μου σθένος. Όταν πρόκειται να αναμετρηθώ με τις αντιξοότητες δεν πρέπει να ψάχνω για προσχήματα, πρέπει να αποδέχομαι την πρόσκληση δώρο. Που αλλού θα βρω την ευκαιρία ».

Με το νου και την καρδιά μου πάντα στην Βαγγελίτσα, πρέπει να κλείσω αυτό το post, για να αξιοποιήσω τις λίγες ώρες που απέμειναν από την εκκίνηση. Τώρα απαιτείται ηρεμία, ξεκούραση, καλή διατροφή, σχεδιασμός και στρατηγική για το κάθε χιλιόμετρο που θα διανύσω. Εύχομαι κουράγιο, καλή διαδρομή και καλό τερματισμό, σε όλους τους δρομείς και πάντα μια ΄΄Βαγγελίτσα΄΄ να μας φωτίζει και να μας κατευθύνει στη ζωή μας.

ΛΙΓΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ:

Ο ΑΠΣ. «ΑΠΟΛΛΩΝ» ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ σε συνεργασία με τους Δήμους Μεγάρων, Ελευσίνας και Νέας Περάμου, διοργανώνει την Κυριακή 11 Μαρτίου 2007 Αγώνα Δρόμου Υπεραπόστασης 63.293 μ. (1,5 Μαραθώνιου). Ο Αγώνας διεξάγεται με τη συμπαράσταση του ΣΕΓΑΣ και των Δήμων Ελευσίνας, Ν. Περάμου, Μεγάρων και είναι σύμφωνος με τους διεθνείς κανονισμούς. Θα διεξαχθεί κατά μήκος της παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών -Κορίνθου κατά τα πρώτα 40.300 μ. και γυρισμός προς το Εθνικό Στάδιο Μεγάρων όπου θα γίνει και ο τερματισμός.Η εκκίνηση θα δοθεί στις 7.00 από τον Αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας (κεντρική πλατεία) και ο τερματισμός στο Εθνικό Στάδιο Μεγάρων θα είναι στις 14.45 (7.45 ώρες όριο αποκλεισμού).

Υ.Γ. Για την Βαγγελίτσα θα τα πούμε αναλυτικά μια άλλη φορά.

1 σχόλιο

  1. trypokarydos said,

    16/03/2007 στις 11:19 μμ

    Μπραβο «φτερωτε γιατρε» οπως έλεγαν και τα πλακατ. Γίνεστε παράδειγμα για όλους μας.Ευχαριστω.


Σχολιάστε

