ΔΙΑΙΤΑ ΓΙΑ ΚΝΙΔΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΓΕΙΟΟΙΔΗΜΑ

Η κνίδωση σαν λέξη προέρχεται από την κνίδη που είναι η γνωστή μας τσουκνίδα. Στα Λατινικά η κνίδη ( τσουνκίδα ) ονομάζεται urtica και η κνίδωση urticaria. Αναφέρθηκε πρώτη φορά από τον Ιπποκράτη ενώ ο όρος knidosis δόθηκε από το Γάλλο ιατρό Jean-Louis Alibert το έτος 1833. Σήμερα έχει επικρατήσει παγκοσμίως ο όρος urticaria, ενώ οι Βρετανοί χρησιμοποιούν και την ορολογία nettle rash δηλαδή εξάνθημα από τσουκνίδα και οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν τον όρο hives δηλαδή πομφοί. Κνίδωση είναι η πάθηση η οποία χαρακτηρίζεται από κνιδωτικές δερματικές βλάβες όπως αυτές που βλέπουμε όταν έρθει σε επαφή το δέρμα μας με τσουκνίδα, δηλαδή σχηματίζεται ερύθημα δηλαδή κοκκίνισμα και στο κέντρο του υπάρχει μια λευκή περιοχή ο πομφός και συνυπάρχει συχνά έντονος κνησμός που είναι αφόρητος πολλές φορές. Εάν οι βλάβες της κνίδωσης είναι εκτεταμένες, τότε το δέρμα φαίνεται σαν ΄΄ανάγλυφος γεωγραφικός χάρτης΄΄. Η κνίδωση τις πολλές φορές συνοδεύεται από πρήξιμο ( οίδημα ), κυρίως σε περιοχές με μαλακούς ιστούς όπως τα βλέφαρα, τα χείλη, τα γεννητικά όργανα και γι αυτό το λόγο ονομάζεται <<Κνίδωση – Αγγειοοίδημα>>.Τα πραγματικά αίτια της κνίδωσης είναι πολλά. Ακόμη και τα συμπτώματα της είναι διαφορετικά σε διάρκεια ( από λίγα λεπτά έως και αρκετά χρόνια). Επίσης η συχνότητα της εμφάνισης της, η έντασης της αν δηλαδή οι βλάβες είναι μικρές και λιγοστές ή μεγαλύτερες και εκτεταμένες. Άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι η κνίδωσης είναι σύμπτωμα άλλης πρωτοπαθούς νόσου, αλλά ευτυχώς σε πολύ λίγες περιπτώσεις. Aυτοί είναι ο λόγοι που διαχωρίζεται η κνίδωση σε πολλές και διαφορετικές μορφές.

Η ΔΙΑΙΤΑ ΓΙΑ ΚΝΙΔΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΓΕΙΟΟΙΔΗΜΑ

Oι παρακάτω οδηγίες προορίζονται για τους ασθενείς που πάσχουν από κνίδωση.Πρέπει να αποφεύγονται τα παρακάτω.

  • Όλα τα πρόσθετα τροφών όπως τα τεχνητά χρώματα, βελτιωτικά και αρώματα

  • Αλκοολούχα ποτά

  • Τσίχλες

  • Αναψυκτικά, ιδιαίτερα τύπου κόλα

  • Σοκολάτες και σοκολατούχα ροφήματα

  • Θαλασσινά όπως καβούρια, γαρίδες, αστακός

  • Φρούτα ιδιαίτερα φράουλες, μπανάνες, σταφύλια, εσπεριδοειδή. Τα υπόλοιπα επιτρέπονται ακόμη και σε κονσέρβες

  • Όσπρια – κηπευτικά

  • Ξηροί καρποί

  • Μπαχαρικά και καρυκεύματα όπως μουστάρδες, τουρσί, κέτσαπ, ξύδι

  • Χοιρινά προϊόντα όπως χοιρομέρι, αλλαντικά, μπέικον, λαρδί

53 σχόλια

  1. νικος said,

    06/05/2008 at 12:43 πμ

    Έχω κνίδωση η οποία εμφανίζεται κυρίως καλοκαίρι (και όχι πάντα). Πολές φορές περνούν 2, 3 ή και 4 χρόνια χωρίς να εμφανισθεί. Συνοδεύεται με πρήξιμο στα ζυγωματικά (κάτω από τα μάτια). Λαμβάνω ZIRTEK.

  2. Νίκος Παππάς said,

    22/04/2009 at 5:28 μμ

    Έχω κνίδωση η οποία εμφανίζετα Όλο το χρόνο (Επτά 7 Χρόνια)
    Συνοδεύεται με πρήξιμο (και όχι πάντα).
    Λαμβάνω AERIUS και ORIENS

    • Ηρώ said,

      30/08/2010 at 12:59 μμ

      Υποφέρω από χρόνια κνίδωση(και αγγειοοίδημα κάποιες φορές στα χείλια/μάτια) εδώ και 9 χρόνια καθημερινά, με μόνα διαλείματα τις 2 εγκυμοσύνες μου.Στην 1η εγκυμοσύνη εξαφανίστηκαν με τη σύλληψη & επανήλθαν μετά το τέλος του θηλασμού και την εμφάνιση της περιόδου ενώ στη 2η εγκυμοσύνη εξαφανίστηκαν στον 1ο μήνα και επανήλθαν τώρα 53 ημέρες μετά τη γέννα.
      Έχω απελπιστεί…πίστευα οτι αυτή τη φορα δεν θα ξαναπερνούσα τα ίδια και το πρόβλημα είναι ότι θηλάζω και δεν μπορώ να πάρω αντισταμινικά ή κορτιζόνη.
      Έχω κάνει τα αλλεργικά τεστ (2 φορές) δεν εντοπίστηκε κάτι καθώς και πλήθος άλλων αιματολογικών εξετάσεων και ο αλλεργιολόγος μου κατέληξε ότι πρόκειται για ιδιοπαθή αλλεργία προερχόμενη απο στρεσ και από άγχος και κατά συνέπεια δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο, πέρα απο τη χορήγηση αντισταμινικών & κορτιζόνης.
      Σας παρακαλώ πολύ θα ήθελα τη βοήθεια σας!!!!
      Έχω κουραστεί τόσο πολύ όλα αυτά τα χρόνια …τώρα είναι αναγκαίο να βρω μια λύση σε αυτό το μαρτύριο καθώς έχω 2 μωράκια να μεγαλώσω και δεν φταίνε σε τίποτα να βλέπουν τη μανούλα τους καθημερινά σε άσχημη ψυχολογική και σωματική κατάσταση.
      Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

      • Chr said,

        31/10/2010 at 9:05 μμ

        Να ελέγξεις αν έχεις κληρονομικό αγγειοοίδημα. Κάνε εξετάσεις αίματος για C4 (αν βρεθεί χαμηλό ίσως το έχεις) και για πιο σίγουρα κανε για C1 ΙΝΗ. Το έχει η γυναίκα μου και την ταλαιπωρεί καιρό τώρα. Ελπίζω να μην το έχεις!

      • Nikos said,

        08/05/2012 at 10:35 μμ

        Όλες οι δερματικές παθήσεις, χωρίς εννοείται κάποιο φυσικό αίτιο είναι αποτέλεσμα της τοξίνωσης του σώματος. Η τοξίνωση δημιουργείται από την λανθασμένη διατροφή και την έλλειψη κίνησης, ήλιου, αέρα, καθαρού νερού και ύπνου. Όταν τρώμε νεκρές τροφές (βρασμένες), το σώμα τραβάει ένζυμα από τις αποθήκες του για να την χωνέψει. Αυτό δημιουργεί χρεωστικά που οδηγούν σε μειωμένο ανοσοποιητικό. Επίσης δεν τρώμε αρκετά φρούτα και λαχανικά και δεν πίνουμε αρκετό νερό και έτσι δεν αποβάλλονται τα απόβλητα έγκαιρα, μένουν μέσα μας και δημιουργούν κάτι σαν λάσπη και βούρκο που βρωμίζει το αίμα μας και μας κάνει να αρρωσταίνουμε συνέχεια, σε μια προσπάθεια του σώματος να αποβάλλει την σαβούρα που έχουμε μαζέψει μέσα μας.
        Αυτό το ονομάζουν ιδιοπαθή αλλεργία οι πανέξυπνοι γιατροί μας (φαρμακογράφτες, υπάλληλοι των φαρμακευτικών που δεν έχουν καμμία ιδέα από διατροφή και από την πραγματική λειτουργία του σώματος), και το αντιμετωπίζουν με κορτιζόνη που απλώς ναρκώνει τον οργανισμό για να μην είναι χτυπητά τα συμπτώματα και να φαίνεται μια κάποια βελτίωση, ενώ η πραγματική αιτία είναι πάντα
        εκεί.
        Λίγες ημέρες με πορτοκαλάδα (1 ποτήρι νερού κάθε δύο ώρες), με
        μισό λεμόνι κάθε φορά μέσα θα εξαφανίσει κάθε κνίδωση από το σώμα με εγγύηση.
        Εννοείται ότι προς το τέλος της πρώτης ημέρας θα υπάρξει ήδη μια καλυτέρευση, οπότε μέσα σε μια μέρα θα φανεί η αποτελεσματικότητα και θα πειστείς να συνεχίσεις.
        Αν υπάρχει δυνατότητα για σάουνα θα επιτευχθεί πιο γρήγορα η θεραπεία. Αλλιώς με το ποδήλατο μια μεγάλη βόλτα για να ιδρώσεις πολύ και να οξυγονωθεί το σώμα.
        Μετά από την πορτοκαλολεμονοθεραπεία πολλά λαχανικά (τα
        πράσινα φυλλοειδή κυρίως), για να λειτουργεί τέλεια το έντερο και να γεμίσει το σώμα με βιταμίνες και μεταλικά άλατα, νερό καθαρό πηγής ή απεσταγμένο που γίνεται με μηχάνημα
        σχετικά φτηνό, ηλιοθεραπεία αεροθεραπεία, ποδήλατο καθημερινά αν γίνεται, μείωση του κρέατος, κοτόπουλου που δημιουργούν
        βούρκο στο έντερο, κόψε ότι έχει σχέση με λευκή ζάχαρη και λευκό αλεύρι και φάγε όσο μπορείς ζωντανές τροφές που δίνουν ένζυμα στο σώμα και ζωή στα κύτταρα.
        Λίγες ώρες δοκιμή εντελώς δωρεάν με φυσικά μέσα μπορεί να σου αλλάξει ολόκληρη την ζωή σου. Από σένα εξαρτάται. Θα δοκιμάσεις ή δεν θέλεις να στερηθείς όλες τις “λιχουδιές” και να κουβαλάς την κνίδωση σαν τσιμπούρι;

  3. ανδρεας said,

    05/07/2009 at 4:38 μμ

    επαθα κνιδωση τελικης μορφης εντελως ξαφνικα δεν ξερω απο τι προηλθε οι γιατροι στο νοσοκομειο δεν μου ειπαν . Περασε ενας μηνας απο την αλλεργεια και την ξανα επαθα πως γινεται αυτο ; Τα λαχανικα κανει να τα τρωω ;

  4. ΔΗΜΗΤΡΗΣ said,

    08/10/2009 at 4:53 μμ

    emfanisa knidwsi touw teleytaioys 2 mines den kserw apo ti?apo tote talaiporoume kokinizw kai ksekokinizw se liga lepta ta simadia miazoun me kokinadia tsouknidas kai gewmetrika sximata ayto pou me talaipwrei ommws einai oi ponei stiw arthrwseis kai ta priksimata pou diarkoun gia liges wres tis imeras

    • Λαδας Αναστασιος said,

      20/11/2009 at 2:31 μμ

      Σας παρακαλω θα σας ειμουν ευγνωμων αν μου λεγατε τι να κανω : Εμφανισα κνιδωση στις 21/10 Την μια ημερα στον μηριαιο δικεφαλο στο ενα ποδι . την δευτερη μερα και στο αλλο ποδι , την τριτη ημερα και στον τρικεφαλο και την τεταρτη ημερα πριστηκε το ανω χειλος μου ( οποτε και πηγα στο Ν. Συγγρου ) εκει μου εκαναν ενεση κορτιζονης και μου συνστησαν να περνω xosal για 20 ημερες , 2φορες την ημερα. Χθες τα εκοψα ομως σημερα το πρωι το εμφανισα μονο πισω στο γονατο μου . Ερωτηση τι κανω ?? ( Τα συνεχιζω και σε ποια δοσολογια, Που παω ? παω πουθενα ? ) αν μπορειτε να μου πειτε ( στο mail μου ). θα με υποχρεωσετε

      Με εκτιμηση

      Λαδας Α.

  5. Αλέξανδρος-Θεοδωρος said,

    21/11/2009 at 4:40 μμ

    Γειά σας.Εμφάνισα κνίδωση το Φεβρουάριο του 2007 μετά απο έντονο άγχος..Η κνίδωση ηταν χοληνεργικου τυπου,νομιζω ετσι λέγεται,και εφταναν μερικα βηματα, ενα ζεστο ρόφημα η απλα μια ζεστη ημερα για να εμφανιστουν οι πόμφοι.Ο δερματολόγος μου χορηγησε διαφορα αντισταμινικα οπως το Zirtek μα διχως αποτελεσμα…ειτε επερνα τα αντισταμινικα ειτε οχι,το αποτελεσμα ηταν ιδιο.Οταν πηρα το mizollen τα πραγματα πηγαν λιγο καλυτερα μα επαιρνα την μεγιστη δοση…Ο κνησμος καθιστουσε και την παραμικρη μετακινηση ενα μαρτυριο συν οτι με κοιταζανε ολοι στο δρομο να εχω κοκκινα σημαδια στο προσωπο…σταματησα να αθλουμαι,να βγαινω και γενικα περιορισα πολυ τις δραστηριοτητες μου…Σήμερα,η κνιδωση εμφανιζεται σπανια και μετα απο εντονη αθλητικη δραστηριοτητα και δε με ενοχλει πολυ..εχω παντα μαζι μου βεβαια το mizollen μα σπανια κανω χρηση…Σιγουρα θα με ρωτησετε πως υποχωρησε η κνιδωση…η απαντηση ειναι οτι θεραπευσα αυτο που προκαλουσε την κνιδωση δηλαδη η αγχωδης διαταραχη… αρα θέλω να σας πω με την ιστορια μου οτι σε περιπτωσεις χρονιας κνιδωσης και βαριας μορφης η οποια δεν αντιμετωπιζεται με αντισταμινικα,θα ειναι καλο να ψαξουμε τις αιτιες σε αλλες παθολογιες οι οποιες εχουν σαν μια απο τις διαφορες εκδηλωσεις την κνιδωση.

    Ευχαριστω

  6. ελενη said,

    16/08/2010 at 5:19 μμ

    proth fora epa8a knidwsei prin apo 2 mines ton iouniou…i alergia pou epa8a itan apo 8eiafi kai m dwsane to AERIUS.simera molis ksipnisa piga ston ka8reuti kai eida pws pali exoun pristei ta matia m kai ktlv oti pali epa8a knudwsh piga ston giatro kai m edwse XOZAL alla dn kserei apo ti m emfanistike i alergia tr ta matia m dn eini prismine kai lew na mn akolou8isw thn diaita oute na parw to farmako.an dn to parw lete na pa8w alergiko sok i kati tetoio??

  7. kara said,

    09/09/2010 at 11:20 μμ

    ksekinise i knidwsi mia mera prin apo eksetaseis,piga se pollous giatrous.ekana oles tis eksetaseis giati kapoioi mou eipan oti mporei na kruvetai ki i pathisi tou lukou pisw apo tin knidwsi.twra eimai 2xr me auta ta spirakiakai me xozal.pisteuw oti to agxos paizei simantiko rolo giati ton xeimwna eixa iremisei ligo kai mia meran prin ksekinisw tin kalokairini douleia me episkeftikan pali…i diaita den allakse kati.eimai 29xr kai to mono pou me stenaxwrei einai oti o gynaikologos mou eipe oti den mporw na kanw paidi an den apalaxtw apo tin knidwsi.ti na kanoume,oti bgainei apo mesa mas einai kalo.ginetai kapoia ektonwsi…

  8. ΔΗΜΗΤΡΗΣ said,

    07/12/2010 at 6:51 μμ

    ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΚΝΙΔΩΣΗ ΑΠΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΕΧΟ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΤΟΥ ΡΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΝΑ ΜΕ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΒΡΟΥΝ.ΕΙΜΑΙ 17 ΧΡΟΝΟΝ ΚΑΙ ΠΗΓΑ ΣΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΧΟ ΦΑΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΦΑΡΜΑΚΑ ΟΠΟΣ ΑΕΡΙΟΥΣ ΖΑΝΤΑΚ ΚΑΙ ΞΟΖΑΛ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΡΑ ΚΑΙ ΕΝΕΣΗ ΚΟΡΤΙΖΟΝΗΣ ΕΙΧΑ ΠΡΗΞΙΜΟ ΑΝΟ ΧΕΙΛΟΣ ΜΑΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΥΓΑΝΕ ΑΚΟΜΑ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΙΓΟΥΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΡΘΕΙ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΟΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΩ Ε-MAIL Η ΤΗΛΕΦΟΝΟ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.
    6980981039

  9. stefi said,

    09/04/2011 at 1:48 μμ

    ηθελα να ρωτησω αν οι συγκεκριμενες τροφες πρεπει να αποφευγονται και στην περιπτωση κληρονομικου αγγειοοιδηματος ( ανεπαρκεια c1 est inh).
    ευχαριστω εκ των προτερων

    • Psarros Fotis said,

      14/06/2011 at 10:07 μμ

      Καμμία τροφή δεν απαγορεύεται στο κληρονομικό Αγγειοοίδημα (ανεπάρκεια C1 inh)
      Τα οιδήματα που προκαλούνται δεν έχουν σε ΤΙΠΟΤΕ να κάνουν με αλλεργία, αλλά προκαλούνται από αύξηση μια ουσίας που λέγεται βραδυκινίνη σε περιπτώσεις “τραυματισμών”, ψυχικού stress, ορμονικών μεταβολών, λήψη φαρμάκων (οιστρογόνα, αντιυπερτασικά τύπου αμεα), εξαιτίας της συγγενούς (κληρονομικής έλλειψης-ανεπάρκειας του C1 inh)

  10. αγνη said,

    09/05/2011 at 1:42 μμ

    να ειδοποιουμαι για νεα αρθρα σχετικα με κνιδωσεις

  11. Aλέξανδρος Καπετάνιος said,

    22/02/2012 at 10:46 μμ

    οποιος εχει παθει κνιδωση δεν εχει θεραπευτει κανενα χαπακι δεν κανει δουλεια μονο η κορτιζονη και αυτο μεμονομενα, εχω παρα πολυ καιρο κνιδωση που δεν ειμαι καν αλλεργικος πρεπει να μαθετε να ζεισετε με αυτο το μονο που πρεπει ειναι να φυγει απο το μυαλο σας μην το σκεφτεστε.ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ

    • Psarros Ffotis said,

      10/03/2012 at 4:20 μμ

      Αυτό είναι μικρή αλήθεια, αλλά και συνάμα τεράστιο ψέμα
      Η κνίδωση χωρίζεται σε οξεία (6 εβδομάδες). Συνεπώς η οξεία εξ ορισμού περνάει μόνη της. Τα αίτιά της είναι πολλά με συχνότερες τις ιογενείς λοιμώξεις
      Η χρόνια στο 50% περνάει τον πρώτο χρόνο αλλά σε ποσοστό>10% μπορεί να παραμείνει πάνω από 5 χρόνια. Τα αίτια της χρόνιας κνίδωσης είναι αυτοάνοσα (μεγάλο ποσοστό ασθενών με χρόνια κνίδωση έχουν θετικό τεστ αυτόλογου ορού, δηλαδή “αλλεργία” στον ίδιο τους τον ορό), σχετίζεται συχνά με θυρεοειδίτιδα hashimoto και πολλές φορές έχει σαν αίτιο φυσικούς παράγοντες (ψύχος, ζέστη, άσκηση, πίεση στο δέρμα, κα)
      Περισσότερες από τις μισές χρόνιες κνιδώσεις είναι “ιδιοπαθείς” δηλ αγνώστου αιτιολογίας (ο ψυχογενής παράγοντας μοιάζει πολύ σημαντικός στις μορφές αυτές)
      Η θεραπεία στις χρόνιες ανθεκτικές μορφές είναι η χρίνια χρήση αντιισταμινικών, ενώ τελευταία πολύ καλα αποτελέσματα έχει η χρήση ενός μονοκλωνικού αντισώματος που λέγεται anti-IgE (xolair)

  12. noni said,

    10/03/2012 at 3:20 μμ

    Επαθα κνίδωση προ 10ημέρου και ταλαιπωρούμαι με κορτιζόες κλπ.
    Σχετικά με την δίαιτα θα ήθελα να ρωτήσω αν επιτρέπεται να τρώω κολοκυθάκια βραστά και μπρόκολο-κουνουπίδι. Γιατί ανωτέρω αναφέρεται ότι απαγορεύονται τα κηπευτικά.
    Ευχαριστώ

    • Psarros Ffotis said,

      10/03/2012 at 4:22 μμ

      Αν δεν είχες ποτέ αλλεργία σε αυτά μπορείς να τα τρως χωρίς πρόβλημα. Αν παίρνει κορτιζόνη από το στόμα για περισσότερο από 10 μέρες να προσέχεις το αλάτι και να παίρνεις γαστροπροστασία (πχ zantac, losec)

  13. Maria said,

    20/03/2012 at 4:44 μμ

    Γεια σας, εμφάνισα κνίδωση πριν περίπου 6 μήνες μαζί με πόνο στο στομάχι. Το έψαξα και τελικά βρήκα οτι έχω μεσογειακό πυρετό. Κάνω θεραπεία με κολχικίνη εδω και 4 μηνες και πάω καλύτερα, η κνίδωση ελλατώθηκε. Έχετε να μου δώσετε κάποιες συμβουλές για την διατροφή μου μου που να είναι καλή και για την βελτιωση της κνίδωσης αλλα και να μην ¨κοντράρει¨ την ΄νοσο που έχω;

  14. ANNA XONΔΡΟΥ said,

    20/03/2012 at 10:26 μμ

    Παρουσίασα έντονη κνίδωση πριν 2 χρόνια και 2 μήνες (μήνα Ιανουάριο) στο πρόσωπο με ιδιαίτερη έμφαση στα μάτια, η οποία υποχώρησε με χρήση χαπιών κορτιζόνης και κρέμας με κορτιζόνη. Πιστεύαμε ότι ήταν κάτι τυχαίο τότε. Μετά από 2 μήνες μου ξαναεμφανίστηκε και την αντιμετώπισα πάλι – όχι με χάπια κορτιζόνης αυτή τη φορά – αλλά με αντισταμινικά και τοπικά κρέμα κορτιζονούχα. Από τότε κάθε δίμηνο ή και περισσότερο με επισκεπτόταν, κρατούσε 4-5 ημέρες και υποχωρούσε με την ίδια θεραπεία… Πέρισυ τον Απρίλιο μου εμφανίστηκε ξανά μετά από αρκετό καιρό. Εγώ έκανα την ίδια θεραπεία που ήξερα όμως κρατούσε περισσότερο και δεν έφευγε σχετικά γρήγορα όπως πριν. Κάθε 15-20 ημέρες από τότε μου εμφανιζόταν μέχρι που τον Ιούνιο εμφανιστηκε και δεν υποχωρούσε με τίποτα…Συνοδευόταν και από αγγειοίδημα στα χείλη, Αναγκάστηκα, πήγα στο νοσοκομείο όπου με κρατήσανε μια μέρα, έκανα εξετάσεις, μου έδωσαν και μια ακόμα σειρά εξετάσεων που έκανα μετά αλλά δεν βρέθηκε τίποτα ύποπτο. Rast δεν έκανα παρα μόνο στο αυγό και στο ψάρι όπου ήταν ΟΚ. Από τότε και μια φορά το μήνα μόνο μου εμφανιζόταν και συνηθως με χάπια κορτιζόνης, αντισταμινικά και κρέμες μετά από 6-7 ημέρες υποχωρούσε. Μια φορά κάθε μήνα που συνέπεφτε με την μέση του κύκου μου. Είχα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι έχει να κάνει με τις ορμόνες μου. Τελευταία φορά παρουσιάστηκε τον Αύγουστο και έκτοτε σίγησε. Και με ξαναθυμήθηκε τώρα τον Μάρτιο, μετά από 6 μήνες με πάλι τα ίδια συμπτώματα στα ίδια σημεία. Και είναι εντονότατο στα μάτια! “Πέφτουν” τα βλέφαρα. Πάω να τρελαθώ, Δεν το αντέχω άλλο. Τι να κάνω;

    • Psarros Ffotis said,

      20/03/2012 at 11:10 μμ

      κατ αρχάς το λάθος είναι ότι “τρελαίνεσαι”.΅Είναι τε
      Αν δεν είσαι μικρότερη των 4 ετών, είναι σχράστιο λάθος. Δεν απειλείται η ζωή σου, ούτε έχεις κάτι ανίατο.
      Είναι σχεδον απίθανο να φταίει το αυγό, ενώ από το ιστορικό σου νομίζω ότι δεν είναι τροφική αλλεργία. Η πιθανότητα να είναι ορμονοεξαρτώμενη κνίδωση είναι πολύ μεγάλη. Αυτό που είναι το ενδεδειγμένο είναι να επισκεφτείς ένα αλλεργιολόγο όπου θα βάλει σε μια τάξη τις σκέψεις σου, τις εξετάσεις σου και την αγωγή σου

  15. Κωσταs said,

    20/05/2012 at 11:59 μμ

    Γεια σαs, εχω χολινεργικη κνιδωση θα ηθελα να ρωτισο περνο χοζαλ σε καθημερινη βαση εδω και πολυ καιρο να το αλαξω με μιζολεν ? Ποιο ειναι καλητερο?

  16. Κωστας said,

    11/06/2012 at 11:28 μμ

    Γεια σας.. Το πρόβλημα μου ξεκίνησε τα Χριστούγεννα οπού παρουσίασα κνιδωση. Στο παρελθόν είχα παρουσιάσει κνίδωση αλλά με την χρηση κορτιζόνης και ζιρτεκ το πρόβλημα λύθηκε….

    Αυτήν την φορά τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Στην αρχή πήγα στο νοσοκομείο και μου έδωσαν ζιρτεκ και δυστυχώς αντί να καλυτερεύω πρηζόμουν όλο και περισσότερο σε όλο μου το σώμα… Έτσι πήγα στο ”Ανδρεας Συγκρος” οπού μου έδωσαν μια ένεση κορτιζόνης, μια δίαιτα για κνίδωση και χάπια το αεριους και καποιο κορτιζονουχο που δεν θυμαμε ονομασία και ολα αυτα για 20 μερες και αν δεν πέρναγε θα εκανα εξετασεις….

    Έλα ομως που εξετάσεις ειχα κάνει και στο παρελθών και το τεστ αλεργιας ειχε βγει αρνητικό και επειδή δεν μπορω τους γιατρούς και τις εξετάσεις είπα πως δεν προκειτε να ξαναμπώ σε αυτη την διαδικασια.

    Οι μερες περνουσαν τα χάπια τελειωναν και ποτε ξυπναγα με λιγα σημαδια ποτε γεματος κτλπ…. Συμβουλεύτηκα και ενα δευτερο γιατρο και μου ειπε οτι εφοσον δεν φευγουν με το συγκεκριμενο χαπι κορτιζονης κατι αλλο πεζει και κατα πασα πιθανοτητα ειναι άγχος….

    Έτσι λοιπον έκοψα τα χαπια και κατεφυγα στη διασκεδαση για να αποβαλω το άγχος μου βγηκα για ποτο με τους φιλους μου σταμάτησα να το σκέφτομαι και μέσα σε τρεις μερες η ηρεμια που χαρησα στο ευτο μου ηταν ικανη να κανει οσα δεν μπορουσαν τα χαπια δλδ να εξαφανισουν τα σημαδια εντελως ( στην δικια μου περιπτωση που δεν οφηλοταν σε καποιο αλλο παραγοντα οπως αλεργια σε φαγητο η καποιο προβλημα υγειας). Συνοψίζοντας πλεον παθαίνω κνηδωση αρκετά σπανια οταν εχω πολλα νευρα η πολυ αγχος και στεναχωρια και φροντιζω να ποιο κανα ποτακι να χαλαρωσω και γενικα να ξεχασω την αλεργια

    Ετσι πλεον απαλλάχτηκα….. Ελπιζω να μην σας κουρασα και να βοηθησα τα ατομα που πάσχουν από κνίδωση απο αγχος, νευρα στεναχωρια οπως εγω….

    • Κωστας said,

      11/06/2012 at 11:32 μμ

      Αν σας βοηθησα βαλτε το κειμενο και σε αλλες σελιδες που γνωριζεται να βοηθησεται και καποιον αλλο με το ιδιο προβλημα….

  17. Κατερινα said,

    26/08/2012 at 12:58 πμ

    Εγώ ειμαι η μαμα ενος 7χρονου παιδιου που ταλαιπωρειται εδω και 11 μηνες απο χρονια κνιδωση. Κοντευω κι εγω να τρελαθω οπως ειναι φυσιολογικο. Χιλιες φορες να συνεβαινε ολο αυτο σε εμενα. Το παιδι μου περνει xozal απο 23 Σεπτεμβριου του 11. Ηταν η περιοδος που ανοιξαν τα σχολεια και πηγε Α ταξη δημοτικου. Ειναι και λιγο αγχωδης! Την ημερα που πρωτοεβγαλε ειχε εναν γερό καβγα με τον ξαδερφο του που ειναι ενα χρονο μικροτερος και εχουν εντονη ζηλια μεταξυ τους. Τι να πω? Δεν ξερω απο τι μπορει να προηλθε. Εχω ψαξει τα παντα. Εχω αλλαξει απορρυπαντικα, εχω αλλαξει αφρολουτρα, κρεμες τα παντα. Καναμε ανοσολογικες εξετασεις και βγηκαν ολες καλες. Παρασιτικη κοπρανων καλη. Μονο RAST δεν καναμε γιατι δεν καταφεραμε να μεινουμε χωρις XOZAL πανω απο 15 μερες που πρεπει. Τι να κάνω αλλο?? Ειναι και μικρο παιδι!!! Εχω πάει σε 2 αλλεργιολογους και αλλους 3 δερματολογους, χώρια τους γιατρους που μιλαω μεσω mail. Βοηθηστε παιδια!!!!!!!!!!!!

    • 26/08/2012 at 7:54 μμ

      Μερικές παρατηρήσεις:
      1. η λήψη αντιισταμινικών ΔΕΝ επηρρεάζει τα Rast (επηρρεάζει μόνο τις δερματικές δοκιμασίες-Skin prick tests- για τα οποία απαιτείται διακοπή 7 ημερών)
      2. Τα απορυπαντικά οι κρέμμες, τα αφρόλουτρα ΔΕΝ παίζουν κανένα ρόλο στην κνίδωση.
      3. Η χρόνια χρήση αντιισταμινικών είναι απόλυτα ασφαλής για τα παιδιά
      4. Αρχικά πρέπει να επιβαβαιώσεις τη διάγνωση (ένας απλός τρόπος είναι να κυκλώσεις με ένα μαρκαδόρο ένα κνιδωτικό εξάνθημα και να κοιτάξεις ξανά σε 24 ώρες το ίδιο σημείο. Αν έχει εξαφανιστεί τότε πρόκειται για κνίδωση 100%. Αν όχι, τότε πρέπει να το ψάξεις). Ολα αυτά ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την οποιαδήποτε αγωγή.
      5. Η κνίδωση χωρίζεται σε οξεία ( 6 εβδομάδες). Συνεπώς η οξεία εξ ορισμού περνάει μόνη της. Τα αίτιά της είναι πολλά με συχνότερες τις ιογενείς λοιμώξεις, ειδικά στα παιδιά
      Η χρόνια στο 50% περνάει τον πρώτο χρόνο αλλά σε ποσοστό>10% μπορεί να παραμείνει πάνω από 5 χρόνια. Τα αίτια της χρόνιας κνίδωσης είναι αυτοάνοσα (μεγάλο ποσοστό ασθενών με χρόνια κνίδωση έχουν θετικό τεστ αυτόλογου ορού, δηλαδή “αλλεργία” στον ίδιο τους τον ορό), σχετίζεται συχνά με θυρεοειδίτιδα hashimoto και πολλές φορές έχει σαν αίτιο φυσικούς παράγοντες (ψύχος, ζέστη, άσκηση, πίεση στο δέρμα, κα)
      Περισσότερες από τις μισές χρόνιες κνιδώσεις είναι “ιδιοπαθείς” δηλ αγνώστου αιτιολογίας (ο ψυχογενής παράγοντας μοιάζει πολύ σημαντικός στις μορφές αυτές)
      6. Οταν λέμε ότι κάποιος έχει χρόνια κνίδωση πρέπει να υπολογίσουμε α. την ένταση (πόσα είναι τα εξανθήματα, είναι άλλο πράγμα 2-3 κοκκινίλες και άλλο να γεμίζει το σώμα και το πρόσωπο) β. τη συχνότητα (κάθε πότε βγαίνουν καινούργια εξανθήματα (2-3 φορές την εβδομάδα ή κάθε μέρα?). με βάση τα παραπάνω καθορίζουμε την αγωγή. Πολύ συχνά βοηθάει το να κρατάμε ένα ημερολόγιο στο οποίο καταγράφουμε . τα επεισόδεια (ένταση, σημείο, διάρκεια, τρόπος πρόκλησης, λήψη τροφών, φαρμάκων επεισοδίου και ανταπόκριση στα αντιισταμινικά)
      7. Εμπιστέψου ένα γιατρό (κατά προτίμηση αλλεργιολόγο). Ποτέ δεν βοηθάει να γυρίζεις από γιατρό σε γιατρό. Επίσης η πρακτική έχει δείξει ότι η λύση σχεδόν ποτέ δεν είναι στις εξετάσεις (Rast) αλλά στο λεπτομερές ιστορικό και στην κλινική εξέταση
      8. Ξεαγχώσου ΠΡΩΤΑ ΕΣΥ, το παιδί νιώθει το δικό σου άγχος και μεταφέρεται σε αυτό

      • Κατερινα said,

        28/08/2012 at 12:38 πμ

        Καταρχην ευχαριστω για το σχολιο σας.
        Λοιπον οσον αφορα στις εξετασεις, μπερδευτηκα εγω και ειπα για τις RAST ενω εννοουσα τα δερματικα τεστ οτι δεν εχουμε κανει.
        Εξετασεις ανοσολογικες (για αυτοανοσα νοσηματα) εχουμε κανει και ηταν ολες καθαρες. Νομιζω πως η δικια μας περιπτωση ειναι η ιδιοπαθης χρονια κνιδωση. Και μιλαμε αποδεδειγμενα πια για κνιδωση!! Δεν πιθανολογω οτι ειναι αυτο μετα απο τοσους γιατρους που εχουμε πάει! Οσο γι’αυτο, πηγα σε τοσους γιατρους α) γιατι πρωτη φορα ακουσα οτι υπαρχει αυτη η “ασθενεια”, δεν την ηξερα καν, και β)μιλαμε για μικρο παιδακι και φοβηθηκα.
        Σας εγραψα πως κλεισαμε τους 11 μηνες που ταλαιπωρουμαστε αλλα βλεπω τις τελευταιες 15 μερες καποια εξασθενιση των συμπτωματων, δηλαδη απο εκει που εμφανιζε “σπυρακια” μερα παραμερα (στην αρχη ητα ν καθημερινο φαινομενο) και του εδινα xozal ανα μερα, τωρα αρχισε να αραιωνει κι αλλο η συχνοτητα και χαιρομαι γιατι ισως να ειμαστε στο τελευταιο σταδιο οπου και εξαφανιζεται η κνιδωση αφου πλεον κοντευουμε τον χρονο!

  18. maria said,

    18/09/2012 at 4:32 πμ

    γεια σας. ειμαι 19 και μου τυχαινει τον τελευταιο χρονο κυριως να ξυπναω με πρησμενα ματια (κατω και γυρω απο αυτα) και πρησμενα χειλια. συνηθως κραταει γυρω στη 1 μερα. τυχαινει καμμια φορα να πρηζονται οι παλαμες μου και να κοκκινιζουν ή να βγαλω καποια εξανθηματα.αυτα ειναι παροδικα και κρατανε το πολυ 2 ωρες. δε νγωριζω να εχω καποια αλεργια. ειναι κνιδωση? και πως να το αντιμετωπιζω? (ιδιαιτερα το πρηξιμο σε ματιακαι χειλια)

    • 20/09/2012 at 6:26 μμ

      μαρία είναι σχεδόν σίγουρα κνίδωση. Το πρήξιμο συνοδεύει την κνίδωση στο 50% των περιπτώσεων και λέγεται αγγειοοίδημα. Η αρχχική αντιμετώπιση είναι ένα αντιισταμινικό (ζιρτεκ, xozal aerius, kestine ή ότι άλλο θες) και αν υπάρχει πρήξιμο 2tb medrol 16 mg. Θα πρέπι να επισκεφτείς έννα αλλεργιολόγο ώστε να κάνεις διαγνωστικό έλεγχο και να πάρεις θεραπεία αν είναι συχνό

  19. el said,

    23/10/2012 at 12:31 μμ

    Είμαι 18 και φέτος το καλοκαίρι μετά από ηλιοθεραπεία άρχισα να κοκκινίζω..Αρχικά νόμιζα ότι ήταν έγκαυμα,αλλά από τότε κάθε φορά που με βλέπει ο ήλιος κοκκινίζω..δεν έχω πρήξιμο,αλλά έχω ηλιακή κνίδωση..παίρνω αντισταμινικά αλλά δεν έχουν βελτιώσει την κατάσταση..τι να κάνω?

    • 23/10/2012 at 1:09 μμ

      η ηλιακή κνίδωση (solar urticaria) είναι σπάνια και δύσκολη στη θεραπεία της φυσική κνίδωση. Για τη θεραπεία της προτείνονται αντιισταμινικά σε μεγάλες δόσεις με κατά προτίμηση “παλαιότερης γενιάς”
      Φωτοθεραπεία με σταδιακή έκθεση σε ηλιάκό φως, έχει οδηγήσει ορισμένους ασθενείς σε ανοχή.
      Νεότερες θεραπείες (πχ anti-IgE) έχουν δείξει καλά αποτελέσματα σε επιλεγμένες ομάδες ασθενών
      Αυτό που πρέπει βασικά να κάνεις είναι να δεις αλλεριολόγο…

  20. Ξένια said,

    29/04/2013 at 12:05 μμ

    Καλημέρα σε όλους.

    Εδώ & 6 μήνες έχω κνίδωση. Εμφανίστηκε ξαφνικά μια μέρα στα μέσα Οκτωβρίου & από τότε υποφέρω. Περιττό να σας πω ότι τόσες εξετάσεις που έκανα στους 6 αυτούς μήνες δεν έχω κάνει στα 39 μου χρόνια!!! Δεν ήμουν ποτέ αλλεργική, άλλωστε & οι αιματολογικές εξετάσεις που μου σύστησε ο αλλεργιολόγος να κάνω δεν έδειξαν τίποτα. Παρ’ όλα αυτά η ανοσοσφαιρίνη μου ήταν στα 1010 στις πρώτες. Τώρα μετά από 6 μήνες με τόνους κορτιζόνης, αντισταμινικών & δίαιτες ,έχει πέσει στο 500. Προσπάθησα να κόψω την κορτιζόνη & σε 2 ημέρες ξαναγέμισα είμαι απελπισμένη αυτό το πράγμα δεν περνάει με τίποτα!!! Τι θα γίνει έτσι θα περάσω το υπόλοιπο της ζωής μου?

    • psarrosfp said,

      04/05/2013 at 11:44 πμ

      Μίλα με τον αλλεργιολόγο σου για την πιθανότητα να αρχίσετε xolair (anti-IgE)

  21. ΑΝΝΑ said,

    01/05/2013 at 10:10 πμ

    Καλημέρα. Εδώ και χρόνια 3 και μέχρι τον περασμένο Μάιο ταλαιπωρούμουν από “κνίδωση” μου είχαν πει, “αγγειοοίδημα” μου είχαν πει άλλοι, με φοβερά πρηξίματα στα μάτια, κοκκινίλες με φαγούρα πίσω από τα αυτιά, στο λαιμό και περιστοματικά. Ότι και να έπαιρνα – Zιρτεκ, Xosal, Aerius κλπ δεν έκαναν τίποτα…Μόνο η κορτιζόνη έκανε κάτι στην αρχή και μετά τίποτα και αυτή … Είχα κάνει όλες τις εξετάσεις και ήταν όλες μια χαρά. Είχα κάνει και τις εξετάσεις για αυτοάνοσα, όλες καθαρές. Είχα πάει και στο νοσοκομείο Συγγρού και είχα κάνει όλες τις εξετάσεις με τα patches στην πλάτη και το μόνο που μου βρήκαν ήταν μια δυσανεξία στο νικέλιο, τίποτα άλλο. Το πρόβλημα μου συνέχιζε βέβαια κατά περιόδους … Είχα αρχίσει και έτρωγα συγκεκριμένα πράγματα για να ελέγχω το τι μπορεί να με πειράζει, δεν έβαζα κοσμήματα, δεν πήγαινα σε χώρους με καπνό, δεν καθόμουνα στον ήλιο κλπ… Ώσπου μια μέρα που είχα φάει ακριβώς τα ίδια που είχα φάει και τις τρεις προηγούμενες και είχα ακολουθήσει ότι ακριβώς έκανα και τις 3-4 προηγούμενες αρχίζει σιγά-σιγά το απόγευμα η φαγούρα και η κοκκινίλα γύρω από τα μάτια και από το στόμα, σημάδια που μου έδειχναν ότι με επισκέπτεται πάλι το γνωστό θέμα της “κνίδωσης” ή όπως αλλιώς το λέγανε αυτό που είχα… Απελπισμένη φοβερά, αρχίζω να σκέφτομαι τι διαφορετικό έκανα … Και μου ρχεται το εξής: πριν 2-3 ώρες είχα βάψει τα νύχια των χεριών μου! Και τα ξεβάφω αμέσως! Και ως εκ θαύματος, οι κοκκινίλες άρχισαν να υποχωρούν μετά από 3-4 ώρες μέχρι που σε ένα 24ωρο εξαφανίστηκαν. Από τότε και εδώ και ένα χρόνο δεν έχω βάψει τα νύχια των χεριών μου και δεν μου έχει ξαναεμφανιστεί τίποτα!!!! Και για τα νύχια των ποδιών μου χρησιμοποιώ μόνο υποαλλεργικά και φαρμακευτικά βερνίκια. Τώρα ήταν αλλεργία, κνίδωση, κάτι άλλο δεν ξέρω … Σας παραθέτω το θέμα το δικό μου, μήπως μπορέσω και βοηθήσω και κάποιον άλλον …

    • psarrosfp said,

      04/05/2013 at 11:47 πμ

      ξένια αυτό που περιγράφεις είναι μάλλον αλλεργική εξ επαφής δερματίτιδα και όχι κνίδωση. Μια από τις συχνότερες αιτίες αλλεργικής εξ επαφής δερματίτιδας στο πρόσωπο είναι τα βερνίκια των νυχιών επειδή πολύ συχνά (και ασυναίσθητα) ακουμπάμε συχνά με τα δάχτυλά μας το πρόσωπό μας.

      • ΑΝΝΑ said,

        08/05/2013 at 9:01 πμ

        Kαλημέρα και Χρόνια Πολλά. Ναι, συμφωνώ με αυτό που λέτε αλλά όλα αυτά τα χρόνια οι “ειδικοί”, οι αλλεργιολόγοι, το νοσοκομείο “Συγγρού” που είχα επισκεφθεί όπως και το ιδιωτικό νοσοκομείο που είχα νοσηλευτεί για 1 ημέρα, μου το έγραφαν στις αναφορές τους ως κνίδωση και αγγειοίδημα καθώς βλέπανε όλες αυτές τις κοκκινίλες στο πρόσωπό μου, τα πρησμένα μάτια μου (βλέφαρα και σακούλες) σε σημείο να μην μπορώ να δω καθώς και τα πρησμένα χείλια. Ούτε ένας δεν είπε κάτι άλλο! Και τα patch τεστ στην πλάτη μου δεν δείξανε τίποτα! Ιδιοπαθής κνίδωση μου είπαν στο τέλος! Αν εγώ δεν το έψαχνα παραπάνω, θα ήμουν ακόμα στα ίδια … Και αναρωτιέμαι άραγε τι θα πει ιδιοπαθής …. εκεί που βρίσκουμε μπροστά μας “τοίχο” ή δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να το ψάξουμε παραπέρα, το γυρνάμε στο ότι το παράγει ο οργανισμός μόνος του …??

  22. Ξένια said,

    01/05/2013 at 11:02 μμ

    Καλησπέρα. Εγώ εδω & έξι μήνες έχω δοκιμάσει τα πάντα…Αρχικά έτρωγα μόνο μακαρόνια, πατάτες νερόβραστες κ απέφευγα οτιδήποτε αλλεργιογόνο (μετά έξι μήνες ακόμα δεν τρώω χοιρινο, μπανάνες,θαλασσινά, ξηρούς καρπούς κλπ) τίποτα…καμμιά αλλαγή! Είτε φάω σοκολάτα, είτε βραστές πατάτες για παράδειγμα το ίδιο & το αυτό.Άλλαξα σαμπουάν αφρόλουτρα κλπ πάλι τίποτα. Γεμίζω πετάλες κυρίως το βράδυ σε οποιαδήποτε σημείο του σώματός μου. Κάποιες μέρες είμαι καλύτερα κάποιες άλλες χάλια. Μου κάνει επίσης εντύπωση οτι άλλες φορές οι πετάλες δεν είναι έντονες κ φέυγουν μετά από λιγη ώρα & άλλες φορές είναι πιο κόκκινες μεγαλώνουν φαγουρίζουν πολύ & μπορεί να κάνει & μία ολόκληρη μέρα να φύγουν. Λες & κάνει κύκλους αυτό το πράγμα….Αν δεν πάρω κορτιζόνη τα συμπτώματα είναι εντονότερα. Τουλάχιστον να ήξερα αν με πειράζει κάτι για να το αποφύγω…Γνωρίζει κάποιος από εσάς αν η ομοιοπαθητική βοηθά σε περιπτώσεις κνίδωσης?

    • psarrosfp said,

      04/05/2013 at 12:02 μμ

      Ξένια, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι με χρόνια κνίδωση πιστεύεις ότι φταίει κάτι στο εξωτερικό περιβάλλον που προκαλεί το πρόβλημα. Δυστυχώς (ή ευτυχώς), στο 90% των ανθρώπων με χρόνια κνίδωση η αιτία είναι μέσα τους και όχι έξω. Ο αλλεργιολόγος σου, θα σου κάνει ένα ειδικό τεστ που λέγεται τεστ αυτόλογου ορού. Πολύ απλά γίνεται ένα τεστ στον ίδιο τον ορό σου. Για το πω κάπως χοντροκομένα θα έλεγα ότι μπορεί να έχεις “αλλεργία στον εαυτό σου” . Για να το πω πιο επιστημονικά θα γίνει διερεύνηση του αν έχεις αυτοαντισώματα εναντίον του υποδοχέα υψηλής συγγένειας της IgE, των δικών σου κυττάρων. Αυτή είναι μια μορφή κνίδωσης που λέγεται αυτοάνοση κνίδωση. μίλησε με το αλλεργιολόγο σου για την πιθανότητα να βοηθηθείς από μια μορφή εμβολίου που λέγεται xolair (anti-IgE). για την ομοιοπαθητική θα σου πω ότι η δική μου εμπειρία (από αρκετούς ασθενείς) δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρυντική αλλά δε χάνεις τίποτε αν δοκιμάσεις. Με δεδομένο ότι πολλές φορές η νόσος έχει έντονο ψυχοσωματικό χαρακτήρα η ολιστική βελτίωση της προσωπικότητας ίσως βοηθήσει

  23. Ξένια said,

    07/05/2013 at 9:10 μμ

    Κύριε Ψαρρέ καλησπέρα. Ήλπιζα ότι θα βλέπατε τη δημοσιεσή μου & θα απαντούσατε. Αρχικά να σας πω ότι από μόνη μου κατέλληξα να πιστεύω ότι αυτού του είδους η κνίδωση αφορά σε αυτοάνοσο. Όσον αφορά στην εξέταση που προτείνετε να κάνω ξανακοίταξα τις εξετάσεις που έχω υποβληθεί μέχρι τώρα & δεν την έχω κάνει ή δεν δεν την αναγνωρίζω ίσως (μιλώ πάντα για αιματολογικές). Πριν μερικές εβδομάδες προέτρεψα τον γιατρό που με παρακολουθεί να μου κάνει ανοσολογικές εξετάσεις. Οι εξετάσεις έδειξαν λοιπόν ότι τα αντι πυρινικά (ΑΝΑ/ΗΕp-2) ήταν ασθενώς θετικά (160) πράγμα που με ανησύχησε πολύ. Ο γιατρός μου με προέτρεψε & ξαναέκανα την ίδια εξέταση η οποία βγήκε ακριβώς ίδια: Ασθενώς θετική. Μου είπε να μην ανησυχώ διότι σε περιπτώσεις κνίδωσης υπάρχει πιθανότητα τα παραπάνω αντισώματα να βγουν θετικά. Εσείς συμφωνείτε? Μήπως πρόκειται για την ίδια εξέταση στην οποία αναφέρεστε εσείς? Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Την στιγμή που η ανοσοσφαιρίνη μου πέφτει (με αργούς ρυθμούς έστω) αυτό σημαίνει ότι όταν φτάσει σε φυσιολογικό επίπεδο θα έχω λυτρωθεί από αυτό το μαρτύριο ή δεν έχει να κάνει? Αναφέρεστε στο ότι η κνίδωση έχει ψυχοσωματικό χαρακτήρα. Είμαι άνθρωπος αγχώδης όντως & δυστυχώς το επάγγελμά μου (δουλεύω στα media) δεν με βοηθάει καθόλου. Αυτό όμως που έχω παρατηρήσει είναι ότι δεν εμφανίζω πετάλες σε έντονο στρες. Συγνώμη αν σας κούρασα αλλα πραγματικά θα με ενδιέφερε η γνώμη σας ώς γιατρού. Ευαριστώ εκ των προτέρων Ξένια

    • psarrosfp said,

      07/05/2013 at 9:45 μμ

      Ξένια, Χρόνια Πολλά
      Το τεστ αυτόλογου ορού γίνεται εκείνη τη στιγμή πάνω στο δέρμα σου και δεν έχει καμία σχέση με τα αντιπυρηνικά αντισώματα. Ο τίτλος που αναφέρεις για τα ΑΝΑ δεν είναι καθόλου ανησυχητικός. Σχετικά με το επίπεδο της ανοσοσφαιρίνης σου (IgE) δεν υπαρχουν σαφείς αποδείξεις ότι συνδέεται με την ύφεση της νόσου γι αυτό και δεν χρησιμοποιείται ως δείκτης. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι μπορεί να μην αντανακλά κάποιου είδους βελτίωση σε εσένα. Τέλος σημείωσε ότι συχνά οι πομφοί (οι κοκκινίλες) βγαίνουν όταν χαλαρώνουμε και όχι στη διάρκεια της υπερδιέγερσης της δουλειάς. Νομίζω ότι η καλύτερη επιλογή είναι να εμπιστευτείς τον αλλεργιολόγο σου και να έχεις υπομονή

      • Ξένια said,

        07/05/2013 at 10:14 μμ

        Καλησπέρα σας. Χρόνια πολλά. Ευχαριστώ για την απάντησή σας. Για να κάνω το τεστ θα πρέπει να έχω σταματήσει αντισταμινικά & κορτιζόνη & αν ναι για πόσες μέρες? Γιατρέ είναι δυνατόν να εξακολουθήσει η νόσος παραπάνω από χρόνο? Επίσης η χρήση κορτιζόνης (2 mlg ημερησίως) είναι επικινδυνη? Όντως όταν χαλαρώνω παρουσιάζονται εντονότερα. Θα μιλησω με τον γιατρό μου για το εμβόλιο που προαναφέρατε & θα το κάνω. Το χειρότερο αυτής της κατάστασης ξέρετε, είναι η ψυχολογία…δεν αντέχω κάθε πρωί που σηκώνομαι από το κρεβάτι να πηγαίνω κατευθείαν στον καθρέφτη για να δω αν έχω βγάλει πετάλες…Στις αρχές ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα αλλά & πάλι λόγω της κορτιζόνης που στην ουσία “κρύβει” τα συμπτώματα αλλά δεν τα θεραπεύει δεν μπορώ να γνωρίζω σε τι κατάσταση βρίσκομαι. Ο γιατρός μου όπως & εσείς συνέστησε υπομονή αλλά πόση? Προσπαθώ να είμαι λιγότερο αγχώδης κατα την διάρκεια της ημέρας αλλά ούσα από την φύση μου συγκεντρωτική & τελειομανής αυτό δεν το καταφέρνω πάντοτε. Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ.

      • psarrosfp said,

        07/05/2013 at 10:40 μμ

        Ξένια συγγνώμη, αλλά νομίζω ότι η συζήτηση ξεφεύγει. Οπως καταλαβαίνεις δεν μπορεί και είναι λάθος να γίνεται ιατρική μέσω διαδικτύου. Καταννοώ την “απελπισία” σου, αλλά ειλικρινά δεν είναι σωστό. Καμία πληροφορία, όπου κι αν την αναζητήσεις δε θα σου δώσει λύση στο πρόβλημα. Η σχέση ιατρού-ασθενούς είναι κάτι πολύ στενό που δεν υποκαθιστάται από μια δημόσια συζήτηση. Επίσης, κάθε ασθενής είναι διαφορετικός και η σωστή θεραπεία είναι η εξατομικευμένη θεραπεία. Χωρίς να θέλω να σε ειρωνευτώ θα σου πρότεινα να βγάλεις τους καθρέφτες από το σπίτι! Οσο το σκέφτεσαι, (και όσο το συζητάς) τόσο δε φεύγει από το μυαλό σου. Λυπάμαι που δεν απαντάω στα υπόλοιπα ερωτήματά σου αλλά το κάνω μόνο και μόνο για να βοηθήσω. Ειλικρινά, εμπιστέψου το γιατρό σου, μίλα μαζί του, προσπάθησε να λύσεις όλες σου τις απορίες και τις ανησυχίες μαζί του. Εύχομαι (και είμαι βέβαιος) ότι σύντομα θα απαλλαγείς από το ενοχλητικό πρόβλημα της κνίδωσης.

      • Ξένια said,

        07/05/2013 at 10:57 μμ

        Έχετε απόλυτο δίκιο & ζητώ συγνώμη αν σα έφερας σε δύσκολη θέση. Σίγουρα κάθε ασθενής είναι διαφορετικός & σίγουρα δεν γίνεται διάγνωση μέσω διαδικτύου. Εμπιστεύομαι τον γιατρό μου άπόλυτα αλλά βλέποντας απαντήσεις που δίνατε σε άτομα με το ίδιο πρόβλημα & καθώς ποτέ πριν δεν είχα πάρει μέρος σε τέτοιου είδους συζητλησεις στο διαδίκτυο, προφανώς το παράκανα. Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που αφιερώσατε στο πρόβλημά μου & θα λάβω υπόψη τα όσα μου είπατε. Καλό σας βράδυ

  24. Markella said,

    09/06/2013 at 3:37 μμ

    Καλησπερα σας εχω χασιμοτο κοντα 5 χρονια αλλα τους τελευταίους μηνες εχω σακκουλεσ κατω απο τα ματια μπορει να οφειλεται στην παθηση?

  25. Giorgos said,

    11/07/2013 at 9:58 πμ

    υπάρχει συσχετισμός της ουρικής αρθρίτιδας με την κνίδωση? υπάρχει περίπτωση να ξεκινά μια νέα “φάση” κνίδωσης μετά απο επεισόδιο ουρικής αρθρίτιδας? αλλιώς, μήπως απλά συγχέεται η ουρική αρθρίτιδα με συμπτώματα αρθρίτιδας όπως εμφανίζονται στην κνιδωτική αγγεείτιδα??? που να απευθυνθώ? σε δερματολόγο, αλλεργιολόγο ή σε ρευματολόγο? ? ? είμαι λίγο μπερδεμένος…

    • psarrosfp said,

      11/07/2013 at 6:38 μμ

      Γιώργο ΔΕΝ υπάρχει συσχέτηση μεταξύ κνίδωσης και ουρικής αρθρίτιδας τουλάχιστον από αυτά που εγώ γνωρίζω. Αυτό που μπορεί να συμβαίνει είναι η κνίδωση να προκαλείται από τα φάρμακα που παίρνεις για να αντιμετωπίσεις μιά κρίση ουρικής αρθρίτιδας. Νομίζω ότι πρώτα πρέπει να επιβεβαιώσεις ότι αυτό που παθαίνεις είναι κνίδωση και ένας αλλεργιολόγος μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό

      • Γιώργος said,

        17/07/2013 at 10:27 πμ

        Υπάρχει εργασία απο γιατρούς στο “Συγγρος” που τη βρήκα και αναφέρει δερματικά εξανθήματα ομοια με αυτά που βγάζω στις περιοχές των αρθρώσεων. Εκείνο που με παραξενεύει είναι ότι πρήζονται και τα χείλη όπως πχ. στο αγγειοοίδημα. Έκλεισα ραντεβού με ρευματολόγο αλλά δυστυχως εκείνη την περίοδο δεν θα έχω καμία αλλοίωση να δει γιατί μέσα σε 2-3 ημέρες όλες αυτές οι αλλοιώσεις απομακρύνονται….εγκαταλείποντας μόνο ένα κεντρικό μελανό στίγμα που απολεπίζεται. πάντως είναι περίεργες οι αλλοιώσεις στο δέρμα… ίσως η ύπαρξη τόφων να ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια πάντως τώρα εμφανίζονται μόνο ως εξάνθημα με περιοχή γύρω απο τις αλλοιώσεις οιδηματική….

  26. Ιωάννης said,

    16/07/2013 at 11:44 μμ

    Υπάρχει περίπτωση η κνίδωση να συνοδεύεται από χαμηλό πυρετό; Προ 48ώρου ξεκίνησαν τα σημάδια. Παίρνω ζιρτέκ. Ωστόσο εμφάνισα τάση για εμετό και χαμηλό πυρετό.

  27. Δαλιδά said,

    24/07/2013 at 2:51 μμ

    Γεια σας.
    Εδώ και 2 χρόνια αντιμετωπίζω χρόνια κνίδωση η οποία εμφανίστηκε μετά από περίοδο άγχους και μετά από εξετάσεις στο Α. Συγγρός όπου και η αλλεργιολόγος μου σύστησε αγωγή με xozal ανά 2 ημέρες που ακολουθώ πιστά αυτά τα 2 χρόνια τώρα.
    Διάβασα σχεδόν όλους τους παραπάνω και συμφωνώ εν μέρη. Η δική μου αλλεργία πέραν της κνίδωσης και της δερμογραφίας τον τελευταίο χρόνο έρχεται να μου προσθέσει και την μερική απώλεια μνήμης π.χ. μπορεί να κλείσω ραντεβού τα οποία την επόμενη μέρα κιόλας τα ξεχνώ με αποτέλεσμα να κυκλοφορώ παντού με ένα σημειωματάριο για να θυμάμαι τις δουλειές μου διότι όπως καταλάβατε δεν είναι μεμονωμένο το περιστατικό αλλά καθημερινό φαινόμενο σε σημείο που να γίνομαι περίγελος ακόμα και στο χώρο εργασίας για την τόσο συχνή απώλεια μνήμης. Το σημαντικότερο δε είναι ότι φοβάμαι αν συντρέχει μεγαλύτερος κίνδυνος όσο αυξάνονται τα χρόνια θεραπείας με τα xozal.
    Eκ των προτέρων ευχαριστώ,
    Δαλιδά

  28. angeliki said,

    26/11/2013 at 5:13 μμ

    Χαίρεται…βρίσκομαι με φαρμακευτική αγωγή απο μέσα Ιουλίου, μετα απο απόξεση λόγω αποβολής εμβρύου. Η διάγνωση ήταν χρόνια κνίδωση(απο δερματολόγο και αλλεργιολόγο). Είχα ξαναπάθει παλιά κάτι παρόμοιο, αλλά με δίαιτα και ζιρτεκ μου πέρασε(βέβαια, δεν είχε προηγηθεί αποβολή).Έκανα 2 μήνες δίαιτα-στερήθηκα πολλά, αλλά με τη διακοπή η τη μείωση φαρμάκων επανεμφανιζόταν το πρόβλημα. Σήμερα που μιλάμε παίρνω 3 αντισταμινικά(xozal, aerius και kestine) την ημέρα. Αν ξεχάσω να πάρω ένα έχω ελαφριά φαγούρα. Το βασικό είναι οτι νιώθω σα ζόμπι. Δεν έχω κουράγιο να κάνω τίποτα. Νιώθω νωχελική. Πιέζω να κάνω πράγματα γιατί έχω ήδη ένα παιδάκι, αλλιώς θα ήθελα να κάθομαι στον καναπέ..Ο αλλεργιολόγος μου είπε οτι θα περάσει με τα φάρμακα αλλά θέλει χρόνο. Η παθολόγος είπε οτι τα φάρμακα καλύπτουν την κατάσταση και δεν τη διορθώνουν. Ποιά είναι η αποψή σας;

    • 17/12/2013 at 2:15 μμ

      Συμφωνω με την παθολογο! Είχα πάθει κνίδωση πριν 6 χρόνια, καθώς έβλεπα τηλεοραση στον καναπε, όταν ξαφνικά με έπιασε φαγούρα σε άσχετο χρόνο και πρήστικαν τα χείλη μου! Δεν έκανα τίποτα και μετα απο λιγες ωρες υποχώρησε εντελώς και δεν το ξανα έπαθα! Δυστηχώς προχθές μετά από ένα ρόφημα σε μια καφετέρεια, στο άσχετο ξανα πρήστικαν τα χείλη μου και μετα απο 2 ωρες άρχισε να με ποιάνει φαγούρα και να βγάζω εξανθήματα κυριως στα ΄χερια και μετα και στο υπόλοιπο σώμα, έιχαν περάσει 4 ώρες και γινόταν χειρότερα. Τότε αποφάσισα να πάω στον Νος. Συγγρος όπου μου έκαναν ένεση κορτιζόνης και που έδωσε μια αντιβίωση για 15 μέρες χοζαλ! Ξεπρήστικα εντελώς, αλλά πήρα 2 χαπια μόνο χοζάλ και σήμερα το πρωί το έκοψα! Δεν νομίζω ότι είναι σωστό να χαπακόνομε στα 23 μου, με χάπια που μου έδωσε ένας γιατρός ο οποίος απλά κοίταξε με φακό τα σημάδια που είχα! Θεωρώ ότι το άχνος και η διατροφή παίζουν πολύ συμαντικό ρόλο στην υγεία μας και θεωρώ ότι στις περισότερες των περιπτώσεων με κνίδωση φταίει το άγχος και είναι παθολογικα αίτια και ορμονών!


Υποβολή απάντησης

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

